Najlepiej sprzedające się auta klasy średniej. Myślisz o Passacie? No to się zdziwisz!
Toyota Camry po raz kolejny została najlepiej sprzedającym się sedanem klasy średniej na świecie. W pierwszej połowie bieżącego roku na japońskie auto zdecydowało się ponad 344,7 tys. nabywców z całego świata. W pierwszej trójce znalazła się również Tesla model 3!

Branżowy serwis "focus2move" opublikował zestawienie najchętniej kupowanych w ostatnich miesiącach sedanów klasy średniej. Dodajmy - klasy średniej w amerykańskim znaczeniu tego słowa. W jednej lidze spotkamy więc tutaj zarówno Camry, jak i np. Passata czy... Mercedesa klasy C.
Ranking, jak co roku, zdominowała - bijąca od lat rekordy popularności za oceanem - Toyota Camry, która - zdaniem Amerykanów - posiada aż 8,2 proc. udziału w ogóle światowego rynku.

Drugie miejsce, z wynikiem 258,6 tys. sprzedanych egzemplarzy, zajmuje nieznany w Europie Nissan Sylphy (6,1 proc. udziału w rynku). O dużym sukcesie mówić może - zajmująca najniższy stopień podium - Tesla model 3. Amerykański elektryk dosłownie depta po piętach Nissanowi (251,2 tys. sztuk) z całkowitym udziałem w rynku na poziomie 6,0 proc. Tesla aż o 30 tys. rejestracji wyprzedziła m.in. taką ikonę, jak sklasyfikowane na 4. miejscu zestawienia BMW serii 3. Niemieckie auto zanotowało 220,6 tys. rejestracji, co odpowiada za 5,2 proc. udziału w światowym rynku.
Niemal identycznym wynikiem - 220,2 tys. rejestracji i 5,2 proc. udziału w rynku pochwalić się może Honda Accord. Szósta pozycja przypadła, znanemu głównie w Chinach, Volkswagenowi Lavida (181,3 tys. sztuk, 4,3 proc. udziału w rynku). Odległe siódme miejsce zajął Mercedes klasy C (153,1 rejestracji, 4,4 proc. udziału w rynku), który jednak w skali globu osiągnął zauważalnie lepsze wyniki niż Volkswagen Passat.
Niemiecki "król segmentu D" zanotował zaledwie 137,5 tys. rejestracji i 3,3 proc. udziału w rynku. To raczej skromny wynik, jeśli wziąć pod uwagę, że obejmuje on wszystkie lokalne odmiany Passata - europejską, amerykańską czy np. chińską.
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI R-Line Edition na zdjęciach






























Dziewiąte miejsce zestawienia zajęło Audi A4 z wynikiem niespełna 132 tys. zarejestrowanych egzemplarzy (3,1 proc. udziału w rynku). Pierwszą dziesiątkę rankingu zamyka Buick Excelle GT (121,5 tys. rejestracji), (2.9 proc. udziału w rynku). ***