Toyota Hilux jest na rynku pół wieku. Ale takiej wersji jeszcze nie było

Toyota Hilux doczekała się rozszerzenia gamy napędowej. Do oferty modelu po raz pierwszy dołącza wersja zelektryfikowana. Ile trzeba zapłacić za takie auto w naszym kraju?

Toyota Hilux po raz pierwszy z napędem zelektryfikowanym

Toyota Hilux przez ponad 50 lat swojego istnienia nie była dostępna w żadnej wersji zelektryfikowanej. Za wprawianie auta w ruch zawsze odpowiadał dotychczas wyłącznie silnik spalinowy. Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji sprawiają, że i ten model musiał w końcu zostać poddany elektryfikacji. I tak do oferty dołącza Hilux z miękką hybrydą.

Sercem auta pozostaje wysokoprężny silnik o pojemności 2,8 litra. Generuje on 204 KM i 500 Nm. Wspiera go 48-woltowa instalacja z litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 4,3 Ah. Waży on zaledwie 7,6 kg i jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnymi siedzeniami auta, przez co nie ingeruje on za bardzo w przestrzeń wewnątrz. Elektryczny układ dostarcza dodatkowe 16 KM i 65 Nm. Dodatkowa moc układu przekłada się na lepszą reakcję na wciśnięcie gazu i liniowe przyspieszenie, szczególnie przy niskich prędkościach.

Reklama

Pojawienie się instalacji elektrycznej nie wpłynęło na to, jak auto radzi sobie z przeprawami przez wodę. Hilux z miękką hybrydą w dalszym ciągu oferuje głębokość brodzenia do 700 mm. Ponadto, podobnie jak w wersji ze zwykłym silnikiem Diesla, auto może pochwalić się ładownością na poziomie do 1 tony i możliwością holowania przyczepy o masie do 3,5 tony. Ponadto w Hiluxie pojawił się też system Multi-Terrain Select, który daje kierowcy możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od warunków drogowych.

Jakie wyposażenie ma Toyota Hilux?

Toyota Hilux z miękką hybrydą jest dostępna tylko w wersji z podwójną kabiną. Obecnie auto oferowane jest w trzech "środkowych" wariantach. W odmianie Active, wraz z wyposażeniem z niższej wersji, możemy liczyć m.in. na:

  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • dwustrefową klimatyzację automatyczną
  • 8-calowy wyświetlacz multimediów
  • 4,2-calowy ekran na tablicy wskaźników
  • łączność z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto
  • podgrzewane przednie fotele

Odmiana Executive oferuje m.in.:

  • 18-calowe felgi aluminiowe
  • podgrzewane siedzenia z tyłu
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • system kamer 360 stopni
  • komfortowe zawieszenie

W topowej obecnie wersji Invincible znajdziemy dodatkowo m.in.:

  • 18-calowe czarne felgi aluminiowe
  • skórzaną tapicerkę z perforacją w kolorze czarnym z szarymi akcentami
  • fotel kierowcy z elektryczną regulacją pochylenia
  • dziewięciogłośnikowy system Premium Audio JBL
  • dodatkowe oświetlenie wnętrza diodami LED
  • tylny zderzak w szarym kolorze
  • chromowaną wstawkę atrapy chłodnicy
  • czarne listwy drzwi

Ile kosztuje Toyota Hilux z miękką hybrydą?

Katalogowo najtańsza jest oczywiście Toyota Hilux w odmianie Active, ale w ramach promocji najmniej obecnie trzeba zapłacić za środkową wersję Executive. Z katalogowych 197 400 zł jej cena została obniżona do 170 900 zł. Odmiana podstawowa została przeceniona z 183 400 zł do 176 900 zł. Najdroższy jest wciąż wariant Invincible - 189 900 zł (katalogowo: 216 400 zł).

Trzeba zaznaczyć, że miękka hybryda nie należy do najtańszych odmian napędowych. W przypadku wersji z podwójną kabiną najtańszym napędem wciąż jest jednostka wysokoprężna o pojemności 2,4 i 150 KM. W wyposażeniu standardowym jego ceny startują od 156 900 zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota | Toyota Hilux
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy