Toyota GR Supra zaprezentowana
Na salonie samochodowym w Detroit zadebiutowała piąta generacja sportowego coupe Toyoty.
Jeszcze na długo przed dzisiejszą premierą, Toyota zdradziła sporo na temat nowej Supry. Producent sam publikował zdjęcia i wideo zamaskowanych egzemplarzy. Stylistyka modelu nie jest więc zaskoczeniem, podobnie jak jego bardzo zwarte nadwozie. Auto ma długość 4379 mm i rozstaw osi wynoszący zaledwie 2470 mm. Wymiary częściowo zdeterminowała też "baza" - Supra wykorzystuje podzespoły BMW Z4.
Toyota GR Supra
Przykłady tego aliansu z łatwością znajdziemy we wnętrzu. Deska rozdzielcza to co prawda osobny projekt, ale elementy wyposażenia wnętrza już nie. Z magazynów BMW zapożyczono wolnostojący ekran system multimedialnego (8,8 cala), który można obsługiwać dotykowo lub pokrętłem między fotelami. Korzysta on zresztą z identycznego oprogramowania - jedynie grafiki zmieniono na takie przedstawiające Suprę. Typowy dla bawarskiego producenta jest też panel klimatyzacji, wybierak automatycznej skrzyni biegów oraz przyciski w jego pobliżu, a także kierownica. Warto przy tym odnotować jednak, że nie są to takie elementy, jak w Z4. Autorskie są natomiast wirtualne zegary.
Supra to oczywiście auto dwuosobowe, ale Toyota obiecuje, że nikt nie powinien narzekać w niej na ciasnotę. Auto oferuje przyzwoity, jak na rozmiary, bagażnik o pojemności 290 l. W razie potrzeby można ją też nieznacznie powiększyć.
Pod maskę trafił dobrze znany silnik ze stajni BMW - 3-litrowa jednostka R6 o mocy 340 KM i generująca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje ona z 8-biegową, automatyczną przekładnią i pozwala na rozpędzenie Supry do 100 km/h w 4,3 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
W zawieszeniu wykorzystano kolumny McPhersona z przodu oraz układ pięciowahaczowy z tyłu. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pracuje w trybach Comfort oraz Sport, a o odpowiednią siłę hamowania dba układ hamulcowy Brembo. Toyota podkreśla także idealny rozkład mas między osiami oraz obecność elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu. Wszystko to składa się na obietnicę świetnych wrażeń z jazdy nową Suprą.
Na liście wyposażenia modelu znajdziemy między innymi w pełni LEDowe reflektory, bezkluczykowy dostęp, wyświetlacz head-up, nagłośnienie JBL oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę (wykrywanie ryzyka kolizji, asystent pasa ruchu czy monitorowanie martwego pola lusterek). Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi latem tego roku.