Toyota dominuje w tych segmentach. Polacy wybierają japońskie auta
Toyota podsumowała sprzedaż w Polsce ostatnich siedmiu miesiącach. Modele japońskiego producenta dominują w wielu segmentach.
Toyota bez wątpienia ma powody do zadowolenia, jeśli chodzi o sprzedaż na polskim rynku. Od stycznia do lipca zarejestrowano już 63 559 samochodów osobowych i dostawczych. Jest to o 18 proc. lepszy wynik niż rok wcześniej. Tylko w lipcu na polskie drogi wyjechało 7 830 samochodów Toyoty - przedsiębiorstwa zarejestrowały 5 455 samochodów (wzrost o 17 proc.), a klienci indywidualni 2 375 aut (22 proc. wzrostu).
O tym, jak dużą popularnością cieszą się samochody Toyoty w naszym kraju, najlepiej świadczy fakt, że w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych aut w naszym kraju aż pięć stanowią auta japońskiej marki. Liderem zestawienia niezmiennie pozostaje Corolla. Od stycznia na polskie drogi wyjechało już 15 805 egzemplarzy tego modelu (wzrost o 27 proc.). W samym lipcu zarejestrowano 1 837 Corolli.
Po siedmiu miesiącach roku na ostatnim stopniu podium znajduje się natomiast Yaris Cross. W okresie styczeń - lipiec zarejestrowano 9 124 egzemplarze, a to w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, oznacza wzrost o 14 proc. Lokatę niżej, na czwartym miejscu znalazł się Yaris (8 177 egzemplarzy), na szóstym z kolei RAV4 (7 710 sztuk, wynik o 73 proc. lepszy niż rok wcześniej), a na ósmym C-HR (7 637, wynik lepszy o 43 proc.).
Samochody Toyoty dobrze radzą sobie również w poszczególnych segmentach. Aygo X (2 178 sprzedanych aut) ma 39 proc. udziału na rynku najmniejszych aut. Yaris z kolei jest liderem segmentu B (28,9 proc. udziału w rynku), a Yariss Cross - miejskich crossoverów (21,9 proc.). Największy udział na rynku kompaktów ma oczywiście Corolla (26,3 proc.). W segmencie C-SUV z kolei w segmencie C-SUV jest C-HR (14,7 proc. udziału).
Polski importer Toyoty nie może narzekać również na sprzedaż samochodów użytkowych z linii Toyota Professional. Model Proace City dominuje na polskim rynku, jeśli chodzi o kompaktowe auta użytkowe. Od początku bieżącego roku zarejestrowano już 4 058 egzemplarzy. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego oznacza to wzrost o 26,5 proc. Obecnie Proace City ma aż 33,2 proc. udziału w segmencie. Od początku roku do polskich klientów trafiło 2 222 samochodów z przestrzenią ładunkową oraz 1 836 sztuk osobowej wersji Verso.
W segmencie średnich dostawczaków japońskiego producenta reprezentuje model Proace. Od początku roku jest to w sumie 1 787 egzemplarzy (15,3 proc. udziału). Najczęściej klienci decydowali się na osobową wersję Verso - do klientów trafiło 969 takich samochodów. Pozostałe 818 sztuk to wersje dostawcze.
Toyota bardzo dobrze radzi sobie na polskim rynku pick-upów. Niekwestionowanym liderem jest posiadający 36,2 proc. udziałów Hilux. Od początku roku zarejestrowano 951 egzemplarzy. To o 19,3 proc. lepszy wynik od tego z pierwszych siedmiu miesięcy 2023 roku.