Toyota Corolla w nowej wersji. Zużycie paliwa 4,4 l, cena od 119 tys. zł

Toyota Corolla to od lat najpopularniejszy nowy samochód w Polsce. Teraz poinformowano, że egzemplarze na rok 2025 zostały unowocześnione. Czym wyróżnia się poprawiony bestseller?

Toyota Corolla na rok produkcyjny 2025 doczekała się kilku zmian
Toyota Corolla na rok produkcyjny 2025 doczekała się kilku zmianmateriały prasowe

Jaki samochód jest najpopularniejszy w Polsce?

Toyota Corolla to niekwestionowany bestseller na polskim rynku. Od kilku lat dzierży miano najchętniej kupowanego nowego samochodu w naszym kraju. 2024 rok zakończyła z wynikiem 29 471 egzemplarzy, co oczywiście zapewniło jej pozycję lidera. Przewagę Corolli pokazuje fakt, że wicelider zestawienia, Skoda Octavia, osiągnęła w zeszłym roku wynik 19 266 sprzedanych egzemplarzy – to o ponad 10 tys. mniej niż model japońskiej marki. Teraz na rynku pojawiły się samochody na rok produkcji 2025.

W całym 2024 roku Toyota Corolla sprzedała się w Polsce w liczbie 29 471 egzemplarzy. Tym samym utrzymała swoją pozycję lidera na naszym rynku.materiały prasowe

Jaki napęd ma nowa Toyota Corolla?

Gama nadwoziowa Toyoty podobnie jak wcześniej składa się z trzech wersji nadwoziowych – hatchback, sedan i kombi. Samochody wprawiają w ruch dwa układy hybrydowe piątej generacji - 1.8 Hybrid o mocy 140 KM i 2.0 Hybrid generujący 178 KM (niedostępny w wariancie sedan).

Wprowadzone już jakiś czas temu do oferty Corolli nowe hybrydy charakteryzować się lepszą wydajnością, a w konsekwencji niskim zużyciem paliwa. W efekcie średnie spalanie na 100 km w konkretnych wariantach modelu prezentuje się następująco:

Corolla Sedan:

  • 1.8 Hybrid (140 KM): 4,4-4,7 litra na 100 km

Corolla Hatchback:

  • 1.8 Hybrid (140 KM): 4,4-4,7 litra na 100 km
  • 2.0 Hybrid (178 KM): 4,7 litra na 100 km

Corolla TS Kombi:

  • 1.8 Hybrid (140 KM): 4,5-4,8 litra na 100 km
  • 2.0 Hybrid (178 KM): 4,8 litra na 100 km

Co zmieniono w Corolli 2025?

Samochody na rok produkcji 2025 wyróżniają się nowościami stylistycznymi. Zaktualizowano wzory tapicerek i felg, a ponadto wprowadzono więcej ekologicznych materiałów pochodzących z recyklingu. Wzorem nowej C-HR, we wszystkich wersjach Corolli zastosowano syntetyczną skórę do obicia kierownicy oraz gałki dźwigni zmiany biegów. Ponadto hatchback i kombi w wersji wyposażenia Style zostały wyposażone w nową materiałową tapicerkę foteli z elementami tkaniny Dinamica.

Wewnątrz Corolli na 2025 rok znajdziemy więcej ekologicznych materiałów.materiały prasowe

W gamie Corolli debiutuje również nowy lakier – Volcano Orange. Sedana w tej wersji kolorystycznej można zamówić w wariantach Style i Executive. Co więcej wszystkie odmiany nadwozia w wersji GR Sport łączą nowy lakier z dachem w kolorze fortepianowej czerni. Z zewnątrz Corolla na rok 2025 wyróżnia się obudowami lusterek w fortepianowej czerni, a samochody w odmianie Style mają nowy wzór 17-calowych felg.

Toyota Corolla na rok 2025 dostępna jest z nowym lakierem Volcano Orange.materiały prasowe

Ile kosztuje nowa Toyota Corolla 2025?

Ceny Toyoty Corolli Sedan katalogowo startują od 121 400 zł. Teraz jednak w ramach promocji samochód można nabyć w cenie 119 600 zł. Warto dodać, że nie tylko podstawowa odmiana wyposażenia, ale również wszystkie pozostałe objęte są delikatnymi rabatami.

W przypadku hatchbacka ceny 140-konnej hybrydy zaczynają się od 127 900 zł. Podobnie jak w przypadku sedana, cena katalogowa została obniżona – obecnie auto można kupić za 126 tys. zł. Mocniejsza, 178-konna, hybryda startuje od 152 400 zł (cena promocyjna 150 200 zł, ta wersja napędowa nie jest dostępna w podstawowej odmianie wyposażenia).

W przypadku nadwozia kombi za auto ze 140-konnym napędem zapłacić dziś trzeba 130 tys. zł (cena katalogowa: 131 900 zł). Wersja z hybrydą o mocy 178 KM kosztuje co najmniej 156 100 zł (cena katalogowa 158 400 zł, podobnie jak w przypadku hatchbacka, mocniejsza hybryda nie jest dostępna w podstawowej odmianie wyposażenia).

Produkcja poprawionej Corolli w nadwoziach i hatachback i kombi w fabryce w Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w lutym. Z kolei sedan produkowany w zakładzie w Turcji zacznie wyjeżdżać z taśm w marcu.

Czy SCT w Krakowie powinna obejmować całe miasto?Szczepan MroczekINTERIA.PL