Toyota Corolla. Polskie ceny
Trzy odmiany nadwoziowe i cztery wersje napędowe. Tak, w skrócie, prezentować się będzie oferta nowej Toyoty Corolli. Auto trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale przyszłego roku, ale już dziś wiemy, ile trzeba będzie za nie zapłacić!
Najtańsze auto z nadwoziem sedan wycenione zostało na 77 900 zł. Taką kwotę przyjdzie nam zapłacić za podstawową wersję wyposażeniową Active z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 132 KM. W ofercie znalazł się też model z napędem hybrydowym. Auto ze stopniowanym tyłem w takiej specyfikacji wyceniono na 93 900 zł.
Nieco mniej zapłacić trzeba będzie za Corolle z pięciodrzwiowym nadwoziem. Ceny hatchbacka startują od 75 900 zł. W tym przypadku rolę podstawowego źródła napędu pełni benzynowa, doładowana, jednostka 1,2 l o mocy 116 KM (ta sama, co w modelu C-HR). Na życzenie nabywcy jednostka może być sprzęgana z automatyczną przekładnią Multidrive S (CVT).
Taka opcja wyceniona została na dodatkowe 6,5 tys. zł. W przypadku hatchbacka i kombi do wyboru są też dwie hybrydy. Słabsza - z benzynowym 1,8 l - o mocy 122 KM oraz mocniejsza - zupełnie nowa - odmiana z silnikiem 2,0 l i mocą systemową 180 KM. W zależności od wybranej jednostki napędowej i poziomu wyposażenia, do kombi dopłacić trzeba między 3 a 4 tys. zł.
Chociaż ceny nowej Corolli nie wydają się "okazją stulecia" dealerzy liczą na spore zainteresowanie. Auto kusi m.in. bardzo bogatym, jak na ten segment, wyposażeniem seryjnym. Już w podstawowej odmianie Active otrzymamy m.in.: manualną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy), komputer pokładowy czy zestaw audio z systemem Bluetooth i portami USB/Aux.
Dużym zaskoczeniem jest obecność (w standardzie!) inteligentnego, adaptacyjnego tempomatu, układu rozpoznawania znaków drogowych, układu ostrzegającego o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy asystenta świateł drogowych.