Toyota Corolla najpopularniejszym samochodem na świecie

Toyota Corolla nie odpuszcza i wciąż dominuje na globalnym rynku samochodowym. To jeden z tych modeli, na które Toyota zawsze może liczyć w walce o palmę pierwszeństwa. W tym roku japońska marka zaliczyła mocny start, sprzedając w styczniu i lutym 1,36 miliona aut (+2,9% rok do roku), o ponad 267 tys. więcej niż drugi w rankingu globalnej sprzedaży Volkswagen.

Toyota Corolla
Toyota CorollaInformacja prasowa (moto)

Jak podaje Focus2Move, najpopularniejszym samochodem na świecie po dwóch pierwszych miesiącach roku jest Toyota Corolla. Do końca lutego kupiono 192 422 egzemplarzy kompaktowej Toyoty, o 4,4% więcej rok do roku. Na drugim miejscu znalazł się pick-up Ford F-Series z wynikiem 147 487 aut (-0,4%), zaś na trzecim Volkswagen Golf (137 648 egz., +6,6%). W TOP10 pojawił się jeszcze jeden kompakt - Honda Civic (6. miejsce), a także miejski VW Polo (7. miejsce) i sedan średniej wielkości Toyota Camry, który niedługo powróci na europejskie rynki.

Tuż za podium znalazła się Toyota RAV4 - najpopularniejszy SUV na świecie, który m.in. pokonał VW Tiguana (5. miejsce), Hondę CR-V (8. miejsce) oraz zamykającego pierwszą dziesiątkę chińskiego SUV-a Havala H6.

Toyota Corolla od 1997 roku jest najpopularniejszym samochodem wszech czasów, a w 2013 roku przekroczyła 40 milinów sprzedanych egzemplarzy. Model był numerem 1 w 2017 roku z wynikiem prawie 1 225 000 aut. Ten globalny samochód jest dostępny w Europie jako sedan. Jego odpowiednikiem z nadwoziem hatchback i kombi jest na naszym kontynencie kompaktowy Auris.

Odświeżona wersja 11. generacji Corolli zadebiutowała w 2016 roku, na 50-lecie modelu. Auto otrzymało nowy design przodu i tyłu, pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz zmodernizowane wnętrze z 7-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego i wyświetlaczem TFT 4,2’’ między zegarami. Na gamę napędów składają się silniki benzynowe 1,33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, sparowany z 6-stopniową skrzynią manualną, 1,6 Valvematic 132 KM dostępny ze skrzynią manualną bądź automatyczną, a także 90-konny silnik Diesla 1,4 D-4D z ręczną skrzynią z 6 przełożeniami. Najmocniejsza jednostka 1,6 rozpędza auto do 100 km/h w 10 s i zużywa średnio 6 i/100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas