Toyota bZ4X GR Sport Concept - elektryczny SUV w sportowym wydaniu
Toyota podczas salonu samochodowego w Tokio zaprezentowała mnóstwo elektryzujących prototypów. Toyota bZ4X GR Sport Concept to zapowiedź, że doświadczenia rajdowych i wyścigowych zespołów Toyota Gazoo Racing nie ominą aut elektrycznych.
W grudniu Toyota zdradziła swoje plany na najbliższe lata i wynika z nich, że japoński producent wypuści aż 30 modeli z napędem elektrycznym do 2030 roku. Pierwszym elektrycznym krokiem w Europie będzie bZ4X, czyli SUV średniej wielkości, który w Polsce zadebiutuje jeszcze w tym roku.
Bateria o pojemności 71,4 kWh, 450 km zasięgu, 30-minutowe ładowanie do 80 procent pojemności, wydajny system ogrzewania, a nawet opcjonalny dach z panelem fotowoltaicznym - to najważniejsze elektryczne cechy nowego auta Toyoty. bZ4X z napędem na przednią oś będzie miał silnik o mocy 204 KM, który rozpędzi auto od 0 do 100 km/h w w 8,3 sekundy, a wersja z innowacyjnym napędem na wszystkie koła będzie miała 217 KM i przyspieszy do 100 km/h w 7,7 sekundy.
Podczas tokijskiego salonu samochodowego Toyota zaprezentowała prototypową wersję o sportowym charakterze. Auto nazywa się bZ4X GR Sport Concept. Duże koła, sportowe fotele, a także panele nadwozia w matowym odcieniu czerni to pierwsze jego znane wyróżniki. Dokładna specyfikacja auta nie jest jeszcze znana, ale to sygnał, że Toyota nie zamierza rezygnować ze sportowego charakteru także w przypadku elektrycznych aut.
Bestsellery w wersji GR Sport
Wersja GR Sport od kilku lat to synonim sportowej jakości w najpopularniejszych modelach Toyoty. Wyjątkowe wzory felg, zarezerwowane tylko dla tej wersji warianty kolorystyczne, mnóstwo sportowych akcentów we wnętrzu, emblematy “GR", specjalne fotele, a także często zawieszenie o usportowionej charakterystyce - to cechy wspólne aut z emblematami “GR".
W Polsce w odmianie GR Sport dostępne są Corolla we wszystkich wersjach nadwoziowych oraz C-HR. Wszystkie występują tylko z hybrydowymi napędami 1.8 lub 2.0. W 2022 roku zadebiutują dwa kolejne modele w odmianie GR Sport - Yaris oraz Hilux.
W przypadku Yarisa GR Sport do wyboru będzie hybrydowy napęd 1.5 o mocy 1116 KM lub benzynowy silnik 1.5 o mocy 125 KM. Auto od innych wersji hitowego, miejskiego hatchbacka będzie wyróżniać się unikalnym wzorem grilla, specjalnym tylnym dyfuzorem, 18-calowymi felgami z czerwonymi akcentami, a także specjalnym kolorem Dynamic Grey. We wnętrzu nie zabraknie czerwonych przeszyć, emblematów GR, metalicznych akcentów, a całość dopełnią fotele z tapicerką z ekologicznego zamszu. Auto ma też bardziej sportową charakterystykę układu kierowniczego, zmieniono też to, jak pracuje zawieszenie.
W przypadku Hiluxa GR Sport zmiany zaszły o wiele dalej. Auto ma zmieniony przedni grill wraz z nazwą TOYOTA w stylu pickupów sprzed lat, nie brakuje też elementów stylistycznych o sportowym rodowodzie, ale to przeprojektowane zawieszenie sprawia, że kierowca poczuje się niczym na trasie rajdu Dakar. Zmodyfikowane sprężyny, jednorurowe amortyzatory, przeprojektowane resory piórowe, nowe tuleje - te wszystkie zmiany sprawiają, że w trudniejszym terenie Hilux GR Sport prowadzi się pewnie i stabilnie, a nadwozie przechyla się w kontrolowany sposób. Pod maską będzie pracował dobrze już znany silnik 2.8 o mocy 204 KM. Usportowiony pickup będzie dostępny latem.