Toyota Aygo najchętniej kupowanym "maluchem" w Polsce
Toyota Aygo umocniła status lidera segmentu A. Po trzech kwartałach bieżącego roku jest najchętniej wybieranym małym miejskim samochodem w Polsce i może poszczycić się ponad 34-procentowym udziałem w tym segmencie wśród klientów indywidualnych.
Mimo ogólnych spadków sprzedaży samochodów w segmencie A, Toyota Aygo cieszy się niesłabnącą popularnością i umacnia się na pozycji lidera wśród małych, miejskich aut. Od stycznia do września 2018 roku w Polsce sprzedano 3 231 egzemplarzy tego modelu, a udział samochodu w segmencie wyniósł aż 26,6%. Jeszcze większą popularnością Toyota Aygo cieszy się wśród klientów indywidualnych. Ze sprzedażą 2 089 sztuk, model zapewnił sobie ponad 34-procentowy udział w segmencie i zanotował wynik o ponad 13 punktów procentowych lepszy, niż auto sklasyfikowane na drugim miejscu. Oznacza to, że co trzeci klient indywidualny decydujący się na auto z segmentu A wybiera właśnie Toyotę Aygo. Wśród polskich nabywców najpopularniejszą odmianą Toyoty Aygo jest wersja x-play z pakietem Style. W takiej odmianie ten mały, miejski samochód jest wyposażony w kamerę cofania, system multimedialny Toyota x-touch z 7-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, aluminiowe obręcze kół o średnicy 15 cali, przyciemniane tylne szyby, a także światła przeciwmgielne.
Świetne wyniki sprzedażowe nowej Toyoty Aygo są potwierdzeniem sukcesu zmian wprowadzonych w najnowszej odsłonie tego modelu. Nowe Aygo cechuje się jeszcze większym temperamentem i młodzieżowym charakterem. Potwierdzają to odważna stylistyka, z wyraźnie podkreślonym motywem znaku "X" i zupełnie nowy kolor nadwozia Magenta Charm, a także liczne udoskonalenia technologiczne.
Samochód wyposażono również w zmodernizowany, 3-litrowy silnik Dual VVT-i o pojemności 998 cm3. Jednostka wytwarza teraz 72 KM (53 kW) mocy, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,8 s i spełnia wymagania normy Euro 6.2. Auto cechuje się także lepszymi właściwościami jezdnymi, dzięki dodatkowo zoptymalizowanemu zawieszeniu.
Nowa Toyota Aygo to również świetna integracja z najnowszymi technologiami i większe bezpieczeństwo. Lider segmentu A został wyposażony w dostępne za drobną dopłatą układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia i ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Natomiast system multimedialny Toyota x-touch obsługuje rozwiązania integracyjne Apple CarPlay i Android Auto, pozwalające na jeszcze lepszą współpracę ze smartfonami.