To koniec rosyjskich Kamazów z nowoczesnymi kabinami Mercedesa?

Karol Biela

Oprac.: Karol Biela

Coraz więcej koncernów z branży motoryzacyjnej rezygnuje ze współpracy z rosyjskimi firmami. Tak postąpiła m.in. spółka Daimler Truck produkująca ciężarowe Mercedesy, która zawiesiła właśnie kooperację z Kamazem.

Produkowany w Rosji Kamaz 54901 współdzieli m.in. kabinę z Mercedesem Actrosem
Produkowany w Rosji Kamaz 54901 współdzieli m.in. kabinę z Mercedesem ActrosemInformacja prasowa (moto)

Daimler Truck Holding AG to samodzielna spółka odpowiedzialna za produkcję ciężarówek marki Mercedes, która powstała pod koniec 2021 roku z podziału koncernu Daimler AG

W poniedziałek 28 lutego władze niemieckiego przedsiębiorstwa ogłosiły, że są zszokowane militarną przemocą w Ukrainie, która jest zagrożeniem dla pokoju i stabilności w Europie i w efekcie zawieszają działalność biznesową w Rosji.

Warto przy okazji przypomnieć, że Daimler AG pod koniec maja 2019 uruchomił wraz Kamazem w Nabierieżnych Czełnach nowy zakład produkujący kabiny do samochodów ciężarowych, głównie dla ciągników siodłowych Kamaz serii 54901.

Kamaz to podstawowa ciężarówka rosyjskiej armii, masowo używana podczas agresji na UkrainęGetty Images

W momencie uroczystego otwarcia fabryki zarządzanej przez specjalnie powołaną do tego spółkę joint venture wydajność zakładu szacowano na około 55 tys. kabin rocznie.

Teraz w niemieckich mediach pojawiły się nawet informacje o tym, że Daimler Truck chce wyprzedać swoje 15-procentowe udziały w rosyjskiej spółce, w której partnerem jest Kamaz.

***

Odcinek 2: Safety Lab. Bezpieczeństwo ma pierwszeństwo [skrót programu]PolsatPolsat
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas