To jest "508"?
Oferta Peugeota w segmencie samochodów klasy D zaczyna powoli trącić myszką.
Model 407 produkowany jest od sześciu lat, jego większy brat - 607, który zadebiutował w 1999 roku konstrukcyjnie tkwi jeszcze w początku lat dziewięćdziesiątych (płyta podłogowa wspólna z 605).
Peugeot zdaje sobie z tego sprawę, dlatego właśnie, na salonie w Genewie, poza sportowym modelem SR1, Francuzi zaprezentują również prototyp o roboczej nazwie concept 5.
Wymiary auta stawiają go na pograniczu klasy średniej i wyższej. Samochód mierzy 4,86 m długości, 1,88 m szerokości i 1,42 m wysokości. Rozstaw osi to 2,82 m. Nowe reflektory wykonane w technologii LED oraz aluminiowa "paszcza" zdecydowanie mniejsza, niż te, do których francuska firma zdążyła już nas przyzwyczaić, to wynik nowego nurtu stylistycznego.
Prototyp ma 19 calowe felgi ze stopów lekkich i jest hybrydą, ale trudno przypuszczać, by sprawa miała się podobnie w przypadku auta produkcyjnego.
Do napędu concept 5 służy 2,0 litrowy HDI o mocy 163 KM oraz niewielki 37 konny motor elektryczny. Dzięki takiemu zestawieniu Francuzom udało się uzyskać emisję CO2 równą 99 gramom na kilometr. Na niewielkich dystansach auto będzie się mogło przemieszczać wyłącznie za pomocą jednostki elektrycznej. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 3,8 l./100 km.
Model concept 5 traktować można jako zapowiedz nowej serii - 508. Produkcyjna wersja zadebiutuje najprawdopodobniej w październiku, na salonie samochodowym w Paryżu. Sprzedaż auta może rozpocząć się już na wiosnę 2011 roku.