Tesla ogłosiła wielomiliardową inwestycję. Będą dwie nowe fabryki

Amerykański producent samochodów elektrycznych ujawnił swoje najbliższe plany inwestycyjne. Dotyczą one budowy dwóch gigantycznych fabryk w stanie Nevada, w których firma będzie mogła produkować akumulatory do m.in. Tesli Semi.

Tesla zbuduje dwie nowe fabryki
Tesla zbuduje dwie nowe fabryki materiały prasowe

Tesla zdaje się nie przejmować kryzysem na rynku motoryzacyjnym i zapowiada kolejne, gigantyczne inwestycje. Jak donoszą zachodnie media - amerykański producent chce przeznaczyć 3,6 miliarda dolarów na dwie nowe fabryki, które zostaną wybudowane w amerykańskim stanie Nevada. 

Zakłady mają być skupione wokół rozwoju i produkcji akumulatorów bazujących na nowych, cylindrycznych ogniwach 4680 - o średnicy 46 i wysokości 80 mm. Docelowa wydajność fabryk ma gwarantować produkcję akumulatorów do 2 milionów samochodów Tesli rocznie.

W sumie oba obiekty mają dać zatrudnienie 3 tysiącom pracowników.

50 000 ciężarówek Semi w 2024 roku

W nowych zakładach mają także powstawać bezemisyjne ciężarówki Tesla Semi, a ambitny plan zakłada, że w samym 2024 roku w Ameryce Północnej produkcja osiągnie poziom 50 tys. egzemplarzy. Dałoby to znaczący udział w amerykańskim rynku ciężarówek klasy 8 (w USA istnieje 8 klas pojazdów użytkowych, ciężarówki 8 klasy mają dopuszczalną masę całkowitą powyżej 15 ton).

Tesla Semimateriały prasowe

Tesla miała duże problemy z uruchomieniem seryjnej produkcji modelu Semi. Samochód debiutował w 2017 roku, ale dopiero po 5 latach od prezentacji pierwszy egzemplarz trafił do właściciela. Odbiorcą był koncern PepsiCo.

Wedle udostępnianych informacji zasięg Tesli Semi w zależności od napędu ma wynosić od 500 do 800 km, przy czym mowa tutaj o zestawie na rynek amerykański, o dopuszczalnej masie całkowitej zestawu z naczepą wynoszącej 37 ton. Na rynku europejskim, z którego również popłynęły już pierwsze zamówienia na elektryczne ciągniki siodłowe, specyfikacja będzie najpewniej dostosowana do DMC 40 ton.

***

Moto Flesz - odcinek 74. Dlaczego elektryki nigdy nie będą tanieINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas