Tesla Model 3 w nowej wersji. Zasięg 700 km za 210 tys. zł
Tesla Model 3 doczekała się kolejnej wersji. W europejskiej ofercie pojawiła się odmiana Long Range z napędem na tył. Wyróżnia się ona największym w historii Modelu 3 zasięgiem i atrakcyjną ceną.
Tesla Model 3 w odświeżonej wersji została zaprezentowana w zeszłym roku. Teraz do oferty w Europie dołącza odmiana Long Range RWD. Model w nowej wersji oferuje napęd na tył, rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy i może jechać z prędkością maksymalną wynoszącą 201 km/h. Jak jednak wskazuje nazwa tej odmiany, kluczowym jest tutaj zasięg. Wariant Long Range z napędem na tył może przejechać do 702 km (według norm WLTP). Amerykański producent zwraca uwagę, że jest to najbardziej wydajna odmiana w historii Modelu 3.
Dla porównania wersja, która dotychczas oferowała największy zasięg, Long Range z napędem na cztery koła, zapewnia zasięg 629 km. Z kolei standardowa odmiana z napędem na tył może pokonać do 513 km. Odmiana Performance, nastawiona na bardziej sportowe wrażenia z jazdy, oferuje zasięg na poziomie 528 km. Różnica między Long Range z napędem na tylne koła i pozostałymi wersjami jest więc znacząca. W tym miejscu warto również zaznaczyć, że na zasięg ponad 700 km można liczyć tylko, jeśli zdecydujemy się na 18-calowe koła. W przypadku wyboru kół 19-calowych, Tesla Model 3 Long Range RWD może zaoferować do 640 km.
W Polsce ceny tego modelu będą startować od 209 990 zł. W efekcie jest to druga najtańsza wersja w ofercie Modelu 3 w naszym kraju. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. dziewięciogłośnikowy system audio, 15,4-calowy centralny ekran multimediów czy 8-calowy wyświetlacz w drugim rzędzie siedzeń. Na swój samochód trzeba będzie jednak trochę poczekać. Dostawy Modelu 3 Long Range RWD dla klientów w Europie mają ruszyć w listopadzie.
700 km zasięgu za 210 tys. to bardzo atrakcyjna cena na rynku. BMW i4, konkurent Modelu 3, może przejechać maksymalnie 600 km. Kosztuje przy tym znacznie więcej. Cena wersji eDrive40 Gran Coupe, oferującej największy zasięg w ofercie modelu, startuje od 280 tys. zł. Hyundai Ioniq 6 natomiast maksymalnie 614 km (napęd na jedną oś, 18-calowe koła) katalogowo kosztuje natomiast 284 900 zł (cena dla roku modelowego 2024). W ramach promocji auto można nabyć w kwocie 236 900 zł. W przypadku egzemplarzy z roku modelowego 2023 auto można nabyć w promocyjnej cenie 228 900 zł. To jednak i tak zauważalnie więcej niż w przypadku Modelu 3. W zamian otrzymujemy natomiast auto z zauważalnie niższym zasięgiem od Tesli.
Najtańszą wersją w ofercie Modelu 3 pozostaje ta standardowa z napędem na tył. Teraz jest jednak ona nieco tańsza. Z poziomu nieco ponad 200 tys. zł cena spadła do 189 990 zł. Trzecią najtańszą wersją Modelu 3 jest odmiana Long Range z napędem na cztery koła. Kosztuje ona 219 990 zł. Na szczycie oferty znajduje się wariant Performance, za który zapłacić trzeba 251 490 zł.