Te samochody kupują Kowalscy. Najpopularniejsze marki i modele w Polsce

W 2021 roku klienci indywidualni kupili w Polsce niespełna 116 tys. fabrycznie nowych aut. To mniej niż 26 proc. ogółu polskiego rynku. Jakie marki i modele cieszą się największym uznaniem wśród prywatych nabywców?

Toyota Yaris to najchętniej kupowane przez klientów indywidualnych nowe auto w Polsce
Toyota Yaris to najchętniej kupowane przez klientów indywidualnych nowe auto w PolsceInformacja prasowa (moto)

Polski rynek motoryzacyjny w ostatnich trzech dekadach zmienił się nie do poznania. Jeszcze w połowie lat dziewięćdziesiątych ponad 90 proc. nabywców stanowili klienci indywidualni. Wraz z rozpędzaniem się gospodarki i wkroczeniu na nasz rynek zagranicznych korporacji, "Kowalskich" wypierali z salonów klienci biznesowi. Z najnowszych danych instytutu Samar wynika, że w tym roku firmy kupiły aż 74 proc. z około 445 tys. - zarejestrowanych w Polsce po raz pierwszy - nowych aut o DMC do 3,5.

Najchętniej kupowane marki samochodów w Polsce

W ręce klientów indywidualnych trafiło więc niespełna 116 tys. nowych aut. Które marki i modele cieszyły się w minionych dwunastu miesiącach największym wzięciem wśród prywatnych nabywców?

Niezależnie czy chodzi o zwykłych "Kowalskich", czy o nabywców biznesowych, absolutnym numerem jeden polskiego rynku jest Toyota. W tym roku klienci biznesowi zarejestrowali już ponad 51,6 tys. sztuk pojazdów japońskiej marki. W ręce klientów indywidualnych trafiło ponad 20,9 tys. egzemplarzy.

Drugie miejsce w zestawieniu dotyczącym klientów indywidualnych zajmuje Kia z wynikiem nieco ponad 13 tys. sprzedanych pojazdów.

Trzeci stopień podium zajmuje bratni Hyundai. W tym roku w ręce klientów prywatnych trafiło już ponad 9,5 tys. aut koreańskiej marki.

Koreańczykom po piętach mocno depta Dacia. Liczba rejestracji pojazdów rumuńskiego producenta wśród nabywców indywidualnych to blisko 9,4 tys. sztuk.

Pierwszą piątkę najchętniej wybieranych marek zamyka Skoda z wynikiem ponad 9,2 tys. sprzedanych pojazdów.

W pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych marek w Polsce znajdziemy jeszcze kolejno:

  • 6. Volkswagena (8,8 tys. rejestracji),
  • 7. Suzuki (5,3 tys. rejestracji),
  • 8. Renault (3,8 tys. rejestracji),
  • 9. Forda (3,7 tys. rejestracji),
  • 10. Mazdę (2,8 tys. rejestracji).

Najchętniej kupowane modele nowych samochodów w Polsce

Dacia Duster to ulubieniec klientów indywidualnych w PolscePaweł RygasINTERIA.PL

Bardzo ciekawie kształtuje się również opracowane przez Samar zestawienie najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych modeli. W rankingu przoduje Toyota Yaris (5,9 tys. rejestracji). Drugie miejsce, z niewielką stratą do Yarisa, zajmuje Dacia Duster, która może się pochwalić wynikiem przeszło 5,6 tys. rejestracji. Podium zamyka kolejne auto spod znaku Toyoty - Corolla, na którą w tym roku zdecydowało się już 4 tys. nabywców. W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze kolejno: Hyundaia Tucsona i Kię Sportage. W obu przypadkach liczba rejestracji to 3,6 tys. sztuk. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych przez klientów indywidualnych modeli są jeszcze:

  • 6. Toyota Aygo (3,2 tys. rejestracji),
  • 7. Volkswagen T-Roc (3,2 tys. rejestracji),
  • 8. Dacia Sandero (3,2 tys. rejestracji),
  • 9. Toyota RAV4 (3,2 tys. rejestracji),
  • 10. Toyota CH-R (2,9 tys. rejestracji).

***

Moto flesz. Odcinek 19INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas