Tę część Volkswagena kupisz w Netto. W zestawie ketchup
Rosnące ceny mogą powodować u wielu osób poczucie, że Volkswagen znajduje się poza ich zasięgiem finansowym. Tymczasem okazuje się, że niekoniecznie. Do sprzedaży trafi właśnie coś, na co każdy powinien móc sobie pozwolić.

Spis treści:
Volkswagen jest marką bardzo dobrze znaną na światowych rynkach motoryzacyjnych. Jest to jeden z największych producentów samochodów. Do grupy Volkswagena należą między innymi Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini oraz Porsche. Kto by się spodziewał, że poza pojazdami, na rynek trafi również coś sygnowanego logotypem VW, na co pozwolić będzie mógł sobie każdy statystyczny zjadacz chleba.
Volkswagen Currywurst opuszcza fabrykę! Niemcom aż cieknie ślinka
Produkt, o którym mowa, rozpoczął swoją egzystencję w firmowych stołówkach Volkswagena. Szybko stał się elementem tożsamości marki, będąc znanym, lubianym i chętnie wspominanym przez pracowników, czy odwiedzających zakłady produkcyjne Volkswagena. Chodzi oczywiście o legendarną potrawę Volkswagen Currywurst. Bazując na tych sentymentach, koncern zdecydował się wypuścić swoją specjalność poza granice własnych produkcyjnych, do sklepów, gdzie będzie mógł jej posmakować każdy.
O wyjątkowej nowince kulinarnej poinformował CEO Volkswagena, Thomas Schäfer. Będzie ona dostępna w niemieckich supermarketach w formie gotowej do spożycia. Zestaw składał się będzie z 170 g klasycznej kiełbasy Currywurst i 180 gramów charakterystycznego ketchupu przyprawowego Volkswagena. Ten szybki i łatwy posiłek pozwoli niejednemu fanowi motoryzacji poczuć się, jak wewnątrz fabryk produkcyjnych. Nie podano oficjalnej ceny, lecz na podstawie cen innych, podobnych posiłków sprzedawanych w Niemczech, można spekulować, że zmieści się ona w zakresie od 3,5 do 5 euro za zestaw.
Currywurst to kultowa kiełbaska. Volkswagen ma ją w katalogach
Volkswagen Currywurst trafi na sklepowe półki w Niemczech już 16 czerwca 2025 roku. Jego dystrybucją zajmą się sieci EDEKA oraz Netto. To pierwszy raz, kiedy Volkswagen przenosi znany i lubiany produkt z przestrzeni pracowniczej do ogólnodostępnych sklepów. Sukces wydaje się być murowany zwłaszcza, że wokół Currwurst przez lata narosło wiele anegdot i emocji.
Zresztą, historia Volkswagena pokazuje, że od samego początku istnienia marki, serwowane są firmowe posiłki w zakładowych stołówkach. Sama Currywurst zadebiutowała w nich w 1973 roku. Danie stało się tak bardzo kultowe, że trafiło do katalogu oryginalnych części zamiennych Volkswagena pod numerem 199 398 500 A podobnie, jak równie kultowy ketchup - 199 383 500 B.
Najlepiej sprzedający się produkt Volkswagena
Currywurst jest kiełbaską sprzedawaną w zakładach Volkswagena na całym świecie. Obecnie można go kupić w sklepach na terenie zakładów w 11 krajach. Kultowa kiełbaska, biorąc pod uwagę jej indywidualne oznaczenie w katalogu części zamiennych, bywała nieraz najlepiej sprzedającym się produktem niemieckiego producenta.
W 2017 roku wyprodukowano aż 6,8 mln zestawów, co przewyższyło liczbę samochodów wyprodukowanych w tym samym czasie. Natomiast w 2024 roku sprzedano aż 8,6 mln kiełbasek, co niemal dorównało liczbie sprzedanych aut VW (9,03 mln). Szacuje się, że dziennie w fabrykach VW produkuje się aż 18 tys. kiełbasek.
Jak widać, Currywurst dobrze wpasowała się w środowisko pracownicze zakładów VW. Gdy w jednej ze stołówek wprowadzono menu wegetariańskie, w obronie kiełbaski wystąpił kanclerz Gerhard Schröder. Polityk publicznie bronił popularnego dania, wywołując burzę w mediach społecznościowych.