Te auta na dobre odeszły w 2015 roku. Będziesz tęsknił?

Debiutom nowych aut zawsze towarzyszy uroczysta oprawa. Producenci niechętnie chwalą się za to faktem zakończenia produkcji lub wycofaniem z danego rynku konkretnego pojazdu. Z jakimi popularnymi autami przyszło się nam pożegnać w mijającym 2015 roku?

Citroen C1
Citroen C1Informacja prasowa (moto)
Citroen C1Informacja prasowa (moto)

1. Citroen C1 Z salonów zniknął m.in. Citroen C1. Bazujący na produkowanym od 2005 roku modelu pojazd doczekał się niedawno głębokiej modernizacji. Kiepskie wyniki sprzedaży pchnęły jednak Francuzów do decyzji o wycofaniu auta z polskiej oferty.

Peugeot 107Informacja prasowa (moto)

2. Peugeot 107 Wraz z Citroenem 107 z polskiego rynku zniknął też jego brat bliźniak - Peugeot 107. Co ciekawe, w Polsce wciąż kupić można produkowaną w tej samej fabryce (w czeskim Kolinie) Toyotę Aygo.

Fiat BravoInformacja prasowa (moto)

3. Fiat Bravo W 2015 roku z salonów na Starym Kontynencie wycofano Fiata Bravo. Auto produkowane było przez włoską fabrykę Cassino w latach 2007-2014. Samochód, który - jak na razie - nie doczekał się następcy, budowany jest jeszcze w Brazylii. Schedę po Bravo - póki co - przejąć ma Fiat Tipo. Nowy czterodrzwiowy sedan będący następcą takich modeli, jak popularne niegdyś Siena i Linea, dostępny będzie również jako hatchback oraz kombi.

Lancia DeltaInformacja prasowa (moto)

4. Lancia Delta Zakończenie produkcji Bravo oznaczało również wycofanie z salonów - bazującej na tym modelu - Lancii Delta. Produkowane od 2008 roku auto miało być przepustką Lancii na zagraniczne rynki segmentu premium. Niestety ekstrawagancka stylistyka, wysokie ceny i nieufność nabywców sprawiły, że samochód okazał się sprzedażową klapą.

Fiat SediciInformacja prasowa (moto)

5. Fiat Sedici Mijający rok był też ostatnim w rynkowej karierze Fiata Sedici. Produkowany od 2006 roku, opracowany wspólnie z Suzuki, model nie doczekał się bezpośredniego następcy. Pośrednim jest nowy, zbudowany wspólnie z Jeepem (spokrewniony z modelem Renegade) model 500X.

Suzuki SX4Informacja prasowa (moto)

6. Suzuki SX4 Koniec Fiata Sedici oznacza też koniec produkowanego w tej samej fabryce (Ostrzyhom na Węgrzech) Suzuki SX4. Wszystko wskazuje na to, że również ta nazwa na dobre zniknie z ryku. Suzuki SX4 zastąpione zostało ostatnio zupełnie nowym wcieleniem zdegradowanej (przynajmniej pod względem wielkości) Vitary.

Mini CoupeInformacja prasowa (moto)

7. Mini Coupe W 2014 roku rozpoczęto produkcję kolejnego, trzeciego już, wcielenia współczesnego Mini. Debiut nowego modelu oznaczał - odroczony w czasie - wyrok śmierci dla pojazdów budowanych w oparciu o poprzednika - typoszereg R56. Pierwszym z nich był Mini Coupe, który zniknął z salonów w połowie 2015 roku.

Mini RoadsterInformacja prasowa (moto)

8. Mini Roadster Z oferty brytyjskiego producenta wycofywano również - bliźniaczy technicznie model - Mini Roadster. Zarówno on, jak i Mini Coupe, nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Jest mało prawdopodobne, by w przyszłości Mini zdecydowało się zaprezentować następców.

Mitsubishi Lancer Evo XInformacja prasowa (moto)

9. Mitsubishi Lancer EVO X W 2015 roku z salonów zniknęła też jedna z największych rajdowych ikon ostatnich lat - Mitsubishi Lancer EVO X. Zakończenie produkcji ogłoszono już w kwietniu 2014 roku. Auto wycofano z Europy w początku września 2015, gdy obowiązywać zaczęła nowa norma emisji spalin Euro 6.

Mitsubishi Pajero SportInformacja prasowa (moto)

10. Mitsubishi Pajero Sport W bieżącym roku z oferty wycofano Pajero Sport czyli pięcioosobowe auto zbudowane w oparciu o pickupa L200. W salonach wciąż kupić można jeszcze zwykłe Pajero, ale również ono przejść ma do historii. Prezes Mitsubishi - Osamu Masuko - zdradził niedawno, że firma nie planuje następców wielu popularnych modeli. Na liście aut, które w niedługiej przyszłości definitywnie zakończą swój rynkowy żywot są właśnie Pajero i Lancer.

Nissan PathfinderInformacja prasowa (moto)

11. Nissan Pathfinder Zakończenie produkcji Pathfindera związane jest z premierą kolejnej, czwartej już, generacji Navary - typoszeregu NP300. Poprzednik - oznaczony kodem D40 - był techniczną bazą dla pięciodrzwiowej terenówki ze znaczkiem Nissana. Sprzedaż Pathfindera była jednak symboliczna. W połączeniu z nie najlepszą opinią, na jaką zapracował sobie ten model na rynku wtórnym, pozwala to sądzić, że Nissan nie zdecyduje się na opracowanie następcy.

Opel ZafiraInformacja prasowa (moto)

12. Opel Zafira II W 2015 roku z salonów zniknęła też ostatecznie II generacja popularnego Opla Zafiry. Produkowany od 2005 roku model oferowany był przez polskich dealerów pod nazwą Opel Zafira Family. Obecnie w ofercie Opla znajduje się już tylko trzecia generacja popularnego minivana występująca jako Zafira Tourer.

Renault Laguna coupeInformacja prasowa (moto)

13. Renault Laguna W połowie bieżącego roku z cenników zniknęła niezbyt popularna, zaprezentowana w 2008 roku, Renault Laguna Coupe. Obecnie w katalogach nie znajdziemy już ani słowa o modelu, który dbał o obecność Francuzów w segmencie D od 1994 roku. Laguna na pewno nie doczeka się następcy. Schedę po niej przejąć ma zupełnie nowy model - Talisman. Zmiana nazwy to wynik katastrofalnej opinii, jaką wyrobiły firmie niedopracowane i awaryjne egzemplarze II generacji Laguny.

Seat AlteaInformacja prasowa (moto)

14. Seat Altea O zakończeniu produkcji modelu Altea mówiło się od dłuższego czasu. Po wprowadzeniu na rynek nowych Ibizy, Leona i Toledo samochód był ostatnim z gamy Seata budowanym w oparciu o starą platformę PQ35 (Volkswagena Golfa V). Pojazd zniknął z salonów w połowie roku i nic nie wskazuje na to, byśmy kiedykolwiek doczekali się jego następcy.

Skoda RoomsterInformacja prasowa (moto)

15. Skoda Roomster Roomster przetrwała w ofercie rekordowe 11 lat. Auto było zlepkiem rozwiązań technicznych stosowanych w popularnych modelach czeskiego producenta. Przednia część płyty podłogowej pochodziła z Fabii, tylna - z Octavii. Model zadebiutował w 2006 roku na salonie w Genewie. Wraz z Roomsterem z cenników zniknął również jej użytkowy wariant - Skoda Praktik.

Subaru LegacyInformacja prasowa (moto)

16. Subaru Legacy Nowe Subaru Legacy zadebiutowało w marcu 2014 roku. Europejscy klienci nie mieli jednak powodów do radości - władze japońskiej marki poinformowały bowiem, że - po raz pierwszy w historii modelu - samochód nie trafi na rynki Starego Kontynentu. W efekcie ostatnie egzemplarze poprzedniej, piątej, generacji kupić można było w Europie jeszcze tylko w pierwszych miesiącach 2015 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas