Takiej oferty flotowej nie ma nikt na rynku. Gwarancja warunków i szeroka oferta oszczędnych aut
Materiał promocyjny
Każdy szukający nowego samochodu musi przyznać, że wśród wielu ofert na rynku, to modele Toyoty okazują się wyborem najciekawszym i najkorzystniejszym. Decyduje o tym szereg czynników, a najlepszym potwierdzeniem tego, jak wysokim uznaniem cieszy się ta japońska marka, są dane dotyczące sprzedaży.
Toyota liderem sprzedaży na polskim rynku
Najlepszym probierzem tego, czy dana marka ma mocną gamę modelową i ciekawą ofertę, jest zainteresowanie samych klientów. Toyota zaś jest liderem polskiego rynku. Od stycznia do końca września bieżącego roku zarejestrowano 67 118 aut tej marki, co oznacza wzrost aż o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Dzięki temu samochody Toyoty stanowią obecnie niemal 1/5 rynku aut osobowych w Polsce (19,2 proc.).
Szczególną uwagę zwraca zainteresowanie klientów w samym wrześniu, kiedy nabywców znalazło 8495 aut Toyoty, co jest wynikiem aż o 54 proc. lepszym niż we wrześniu 2022 roku. Za sprzedaż większości tych samochodów odpowiada duże uznanie dla modeli Toyoty wśród klientów flotowych - od początku roku do końca września firmy zarejestrowały 47 020 aut Toyoty, co stanowiło 18,5 proc. udziału w całym rynku.
W czym tkwi tajemnica sukcesu Toyoty?
Tajemnicą tak dużego sukcesu Toyoty są przede wszystkim atrakcyjne modele. Na pierwszym miejscu nieodmiennie króluje Corolla, która od dekad cieszy się dużym uznaniem klientów, a obecna generacja, poza legendarną niezawodnością, kusi bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, bardzo wyrazistą stylistyką oraz dwoma mocnymi i oszczędnymi napędami hybrydowymi. Dla przykładu wersja o mocy 196 KM pali średnio zaledwie 4,4 l/100 km, emisję CO2 określono na 102-107 g/km zgodnie z procedurą WLTP. Nic dziwnego, że Polacy zarejestrowali przez 9 miesięcy 2023 roku 18 405 egzemplarzy Corolli z czego 2726 w samym tylko wrześniu.
Drugim najchętniej wybieranym autem w Polsce jest Toyota Yaris, która od stycznia do września znalazła 11 513 nabywców. Jej wyróżniki są właściwie takie same jak w Corolli - atrakcyjna stylistyka, bogate wyposażenie oraz oszczędny napęd hybrydowy. To wymarzone auto do miasta, choć po piętach depcze mu jego nieco większy kuzyn, czyli Yaris Cross. Trafił on do oferty Toyoty zaledwie trzy lata temu, jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie miejskimi crossoverami i okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Z rejestracjami na poziomie 9812 sztuk jest czwartym najchętniej wybieranym autem w Polsce.
W pierwszej dziesiątce znajduje się jeszcze C-HR (miejsce szóste) oraz RAV4 (miejsce dziesiąte). Co więcej modele Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Corolla oraz Toyota C-HR są najlepiej sprzedającymi się autami w swoich segmentach. Doskonale dowodzi to dużego uznania klientów dla samochodów Toyoty - bez względu na to, czy szukają miejskiego hatchbacka, obszernego SUV-a czy crossovera.
Wyjątkowy program flotowy Toyoty to nie tylko korzystne finansowanie
Każdy dobry sprzedawca wie, że nawet najlepszy produkt, potrzebuje również odpowiedniej oferty, która przyciągnie klientów. Szczególnie ważne jest to w przypadku rynku samochodów, gdzie duży udział mają klienci flotowi, którzy szczególną uwagę zwracają na opłacalność wyboru konkretnego modelu.
Toyota wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując różne formy finansowania swoich samochodów, takie jak kredyty oraz leasingi. Na uwagę zasługuje tu program wynajmu długoterminowego KINTO ONE, bardzo wyróżniający się na tle innych sposobów finansowania pojazdu. Comiesięczna opłata uwzględnia nie tylko użytkowanie samochodu, ale także przeglądy serwisowe, ubezpieczenie oraz wymianę opon. Pozwala to na łatwiejsze planowanie wydatków w firmie, ponieważ koszt użytkowania pojazdu jest zawsze taki sam, bez dodatkowych, cyklicznych opłat (jak serwis czy ubezpieczenie).
Bardzo ważne podczas planowania zakupu samochodów przez floty, jest także wysoka wartość rezydualna, pozwalająca na ustalenie korzystniejszych warunków finansowania. Nie można zapominać także o niezawodności (auto wymagające naprawy, nawet jeśli jest na gwarancji, zawsze stanowi problem dla firmy) oraz niskim spalaniu, pozwalającym na oszczędną eksploatację. Zaś jednym z wyróżników Toyoty są właśnie bardzo oszczędne i niezawodne napędy hybrydowe.
Dodatkowo klienci mają możliwość skorzystania z porad doradcy flotowego, a także skorzystać z parku samochodów testowych, przeznaczonych dla klientów flotowych. Każdy diler oferuje takie możliwości, co znacząco pomaga klientom w wyborze modelu najbardziej odpowiadającego ich potrzebom.
Wyróżnikiem Toyoty jest także pełna dostępność samochodów. Dużym problemem flot w ostatnich latach były braki aut lub bardzo długie okresy oczekiwania, na które firmy często nie mogą sobie po prostu pozwolić. Toyota wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i gwarantuje utrzymanie warunków oraz terminu realizacji złożonego zamówienia.
Warto dodać, że takie warunki programu flotowego obejmują zarówno modele Toyoty jak i Lexusa. Obie marki dają także możliwość wzięcia udziału w Akademii Jazdy Toyoty i Lexusa, podczas których można lepiej poznać swoje umiejętności i nauczyć się właściwego stylu jazdy oraz reagowania w niebezpiecznych sytuacjach. Możliwość podnoszenia kompetencji przez kierowców również ceniona jest przez firmy i dowodzi tylko tego, jak kompleksowo Toyota podchodzi do dbałości o swoich klientów. Nic dziwnego, że marka ta jest niekwestionowanym liderem rynku.
Materiał promocyjny