Szybszy dojazd z Poznania do Zielonej Góry. Oddano ważną drogę

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o zakończeniu prac nad 3-kilometrową obwodnicą Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32. Podstawowym celem budowy było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości, a tym samym zwiększenie przepustowości i poprawa bezpieczeństwa kierowców.

Szybszy dojazd z Poznania do Zielonej Góry. Oddano ważną inwestycję
Szybszy dojazd z Poznania do Zielonej Góry. Oddano ważną inwestycję GDDKiA

Po niemal 3-latach od podpisania umowy na realizację udało się zakończyć budowę obwodnicy Strykowa w powiecie poznańskim. Nowa droga przebiega nowym śladem po południowej stronie Strykowa i poprzez ronda włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 32. Wykonawcą wartej niemal 80 mln zł inwestycji była firma PORR, a zakres prac poza samą budową obejmował m.in. zaprojektowanie, uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych.

Obwodnica Strykowa zwiększy bezpieczeństwo i zmniejszy korki

Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa było wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości. Jak zapewnia GDDKiA - dzięki inwestycji nastąpi odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w okolicy Strykowa. Nowa obwodnica poprawi również komfort i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim oraz Wolsztynem. Jednocześnie znacząco skróci się czas przejazdu pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.

Realizacja tej inwestycji jest szczególnie istotna, ponieważ po otwarciu odcinka drogi ekspresowej S5 z węzłem w Stęszewie zmieniła się sytuacja ruchu drogowego w tym rejonie, a wyjazd z Poznania drogą S5 generuje większe natężenie ruchu na drodze krajowej 32.
informowała w marcu Alina Cieślak z poznańskiego GDDKiA

Wkrótce kolejne obwodnice w Polsce. Na cel przeznaczono 28 mld zł

Inwestycja w Strykowie jest jedną z ośmiu zaplanowanych do realizacji w Wielkopolsce w ramach Rządowego Programu Budowy 100 obwodnic. Podstawowym celem budowy obwodnic jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast i miasteczek. Na realizację programu przeznaczono 28 mld zł, ale w lutym w Sejmie wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz poinformował, że na realizację całego Programu Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030 brakuje ok. 8 mld zł.

Na wybudowanie obiektu w Strykowie wykonawca miał w sumie 30 miesięcy.Przemek Swiderski/REPORTERInformacja prasowa (moto)

Obwodnice są realizowane także w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych (RPBDK) do 2030 r. W tym roku planowane jest oddanie do ruchu obwodnicy Grzymiszewa o długości 1,4 km w ciągu drogi nr 72, obwodnicy Strykowa długości 3,1 km w ciągu drogi nr 32 i obwodnicy Gryfina długości 5,5 km w ciągu drogi nr 31. W ramach programu zakończono już budowę dwóch zadań (obwodnice Brzezia i Smolajn) o wartości 84,5 mln zł i długości 10,3 km, na etapie przetargu znajduje się siedem zadań o wartości 2 mld 307,5 mln zł o długości 56,4 km, a na etapie prac przygotowawczych są 73 zadania.

Volvo szuka ponad 400 Polaków do pracy. Szef oddziału zdradził, kogo potrzebująINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas