Szok! 2006 km na jednym baku!

Około 2006 kilometrów na jednym baku i spalanie na poziomie zaledwie 2,2 l/100 km - to rekord, jaki uzyskała fabia greenLine II, prowadzona przez Austriaka, Gerharda Plattnera.

Skoda fabia greenline
Skoda fabia greenlineInformacja prasowa (moto)

Trasa przejazdu rozpoczęła się w Reutte, w Austrii, następnie kierowca dojechał do Bov w Danii, skąd wrócił do Reutte. Podczas trasy kierowca jechał z średnią prędkością 82 km/h i uzyskał rekordowo niski poziom zużycia paliwa - zaledwie 2,21 l /100 km, choć fabryczna norma zużycia paliwa dla tego modelu wynosi 3,4 l/100 km.

Informacja prasowa (moto)

Pod międzynarodowym nadzorem

Przejazd z Austrii do Danii i z powrotem odbył się przez najdłuższą autostradę w Niemczech, A7. Ponowne tankowanie samochodu, podobnie jak cała wyprawa Plattnera, były nadzorowane przez międzynarodową organizację - International Police Motor Corporation (IPMC), która także opieczętowała wlew paliwa zanim Plattner wyruszył w trasę.

Skoda fabia greenline posiada zbiornik paliwa o pojemności 45 litrów. Źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.2 l i mocy 75 KM.

Liczą się szczegóły...

Gerhard Plattner tak skomentował tę wyprawę: "Modele greenline to przykłady samochodów oferujących bardzo ekonomiczną jazdę. W świetle dzisiejszych cen paliwa, jest to niezmiernie ważne. Co więcej, zmniejsza się również zanieczyszczenie środowiska. Uzyskanie poziomu zużycia paliwa poniżej zdefiniowanych norm pokazuje, że poza producentami samochodów - także każdy kierowca może mieć tutaj swój wkład. Mają na to wpływ nawet najmniejsze szczegóły, wspomnę tylko o właściwym ciśnieniu w oponach."

... i stała prędkość

Wycieczka z Austrii do Danii i z powrotem nie była pierwszą, w jaką udał się Gerhard Plattner skodą greenline. Ten mistrz ekonomicznej jazdy brał udział w pierwszych testach wszystkich modeli greenline drugiej generacji.

Kluczem do uzyskania niskiego zużycia paliwa jest utrzymywanie stałej prędkości. Każde naciśnięcie hamulca oznacza stratę paliwa, które posłużyło do rozpędzenia auta. Poza tym pamiętać trzeba o jak najszybszym wrzucaniu wyższego biegu i utrzymywaniu prędkości w granicach 90 km/h. Każda większa prędkość oznacza już wzrost zużycia paliwa.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas