Szalone Audi A3 clubsport quattro

Podczas wielkiego zlotu miłośników aut koncernu VW nad jeziorem Wörthersee (28-31 maja br.) zadebiutuje hardkorowy prototyp Audi A3 clubsport quattro z 5-cylindrową jednostką TFSI o mocy 525 KM - czyli podobnej do tej, którą dysponuje widlasta "dziesiątka" w R8!

Wlot powietrza A3 clubsport quattro bez czterech pierścieni przywodzi na myśl nową "TT".
Wlot powietrza A3 clubsport quattro bez czterech pierścieni przywodzi na myśl nową "TT".Audi

Koncepcyjne A3 bazuje na S3 Limousine, jednak zamiast 4-cylindrowej jednostki 2.0 TFSI napędzane jest 5-cylindrowym silnikiem 2.5 TFSI, pochodzącym z RS Q3. Jego moc została jednak podkręcona z 310 do imponujących 525 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł z 420 do 600 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie 2300-6000 obr./min. Aby to osiągnąć, inżynierowie Audi zainstalowali m.in. większą turbosprężarkę (maksymalne ciśnienie doładowania 1,5 bara) oraz nowy intercooler. Siła napędowa trafia do kół obu osi za pośrednictwem 7-stopniowej, zautomatyzowanej skrzyni dwusprzęgłowej S tronic i sprzęgła Haldex.

W rezultacie ważący 1527 kg sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,6 s i osiąga maksymalną prędkość 310 km/h, a to już pułap zarezerwowany dla aut supersportowych.

Audi A3 clubsport quattro

Audi A3 clubsport quattro (więcej informacji)

Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi
Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi
Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi
Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi
Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi
Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi
Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi
Koncepcyjne Audi A3 clubsport quattroAudi

A3 clubsport quattro przemieszcza się na kołach z 21-calowymi obręczami i ogumieniem o symbolicznym profilu (rozmiar 275/25), za którymi kryją się karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, przednie o średnicy 370 mm. W porównaniu z S3 otrzymało również gwintowane zawieszenie (obniżone dodatkowo o 10 mm) i agresywny pakiet ospojlerowania z elementami z tworzyw wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP). Obejmuje on nie tylko zderzaki oraz aktywny spojler tylnej klapy, ale i kompletne poszerzenie nadwozia. Na deser prototyp został zaopatrzony w reflektory Matrix LED, znane z A8 po liftingu.

W tylną klapę wbudowano aktywny spojler, który wysuwa się przy hamowaniu. Przy zatrzymywaniu się z prędkości 250 km/h pozwala to skrócić drogę hamowani o około 12 m.Audi

Zmianom nie oparła się również kabina - tu uwagę przyciąga obszyta alcantarą kierownica z przyciskiem startera i kubełkowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa.

A3 clubsport quattro najpewniej nie trafi do produkcji, ale udowadnia, że projektantom Audi nie brakuje fantazji. S3 Limousine wygląda przy nim jak grzeczny sedan do pracy i na zakupy. Intryguje coś innego - fakt zamontowania 5-cylindrowej jednostki pod maską samochodu opartego na platformie MQB. Może wbrew wcześniejszym informacjom nowe RS 3 nie ulegnie modzie na downsizing i zachowa ten doskonale brzmiący silnik z poprzednika?

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas