Świetna sprzedaż Volvo z polskiej fabryki
Od stycznia 2018 r. do kwietnia 2019 r. liczba sprzedanych i zamówionych autobusów hybrydowych Volvo wyniosła 817 sztuk. Najwięcej trafiło do Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Belgii. W Polsce Volvo sprzedało ponad 80 autobusów hybrydowych – podała spółka.
Anna Nojszewska z Volvo Polska we wtorek poinformowała PAP, że od 2010 roku, kiedy to rozpoczęła się produkcja tych autobusów we wrocławskiej fabryce, Volvo dostarczyło ponad 4 tys. hybryd klientom z 23 krajów. W okresie od 1 stycznia 2018 r. do 1 kwietnia 2019 r. liczba sprzedanych i zamówionych autobusów hybrydowych wyniosła 817 sztuk.
Dodała, że w Polsce trafiły do takich miast jak m.in. Białystok, Sosnowiec, Krosno, Kraków, Jelenia Góra, Leszno, Warszawa, Świerklaniec, Kędzierzyn Koźle, Koszalin.
"Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane autobusy typu full-hybrids. Zarówno podczas postoju na przystanku, jak i podczas ruszania, aż do osiągnięcia prędkości 20 km/h, mogą poruszać się nie emitując spalin, zasilane wyłącznie energią elektryczną. Powyżej tej prędkości napęd zapewniony jest przez mały silnik spalinowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 są do 39 proc. niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla" - wyjaśniła Nojszewska.
Dodała, że w przeciwieństwie do hybryd typu plug-in, czyli zasilanych z sieci i autobusów w pełni elektrycznych, autobusy hybrydowe Volvo nie wymagają specjalnej infrastruktury. Ich akumulatory są ładowane na pokładzie pojazdu z wykorzystaniem energii generowanej podczas hamowania silnikiem.
"Oznacza to, że autobusy hybrydowe mogą być używane na każdej linii autobusowej, zarówno w ruchu miejskim jak i na przedmieściach. Także pod względem wydajności oferują znaczną elastyczność. Autobusy hybrydowe Volvo są dostępne w konwencjonalnej konfiguracji 12-metrowej, a także jako autobusy przegubowe i piętrowe" - przekazała Nojszewska.
"W tym samym czasie, gdy rośnie sprzedaż naszych elektrycznych hybryd i autobusów w pełni elektrycznych, obserwujemy również stały popyt na nasze modele hybrydowe. Wykorzystanie elektrycznego napędu, zarówno przy niskich prędkościach jak i na przystankach autobusowych, dobra wydajność energetyczna i duża elastyczność czynią z nich szczególnie atrakcyjną alternatywę zarówno dla małych, jak i dużych miast" - mówiła Marie Carlsson, dyrektor ds. rozwiązań e-mobility Solutions Europe w Volvo Buses, cytowana z przesłanym PAP komunikacie.
Jak podano, największym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest obecnie Wielka Brytania, która stanowi prawie połowę całkowitej sprzedaży. W ciągu ostatnich kilku lat odnotowano znaczny wzrost popytu w kilku krajach, zwłaszcza w Belgii i Hiszpanii. Klienci na rynku hiszpańskim zainwestowali w ponad 300 autobusów hybrydowych Volvo, z czego tylko w ubiegłym roku w 120 sztuk. W Szwecji Volvo Buses sprzedało ponad 200 autobusów hybrydowych.