Świetna sprzedaż Toyoty Mirai
Amerykanie kupili 250 egzemplarzy Toyoty Mirai. Wodorowy sedan jest obecny na tym rynku od 7 miesięcy.

Mirai, napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi sedan Toyoty, zadebiutował w Stanach Zjednoczonych w październiku 2015. Średnio amerykańscy kierowcy kupują 31 egzemplarzy tego modelu miesięcznie, a najwięcej w marcu i kwietniu - 41 aut. W maju z salonów wyjechało 40 wodorowych Toyot. Japoński producent planuje w tym roku sprzedać 700 egzemplarzy Mirai na całym świecie.
Wodorowa Toyota jest obecnie produkowana w zakładzie Motomachi w Japonii, w którym powstawał m.in. supersamochód Lexus LFA. Mirai jest produkowany tą samą metodą, co sportowy Lexus, w dużej mierze ręcznie. Toyota planuje niedługo uruchomić kolejne linie produkcyjne i do 2020 roku zwiększyć sprzedaż do 30 tys. egzemplarzy rocznie.