Subaru WRX STI Type RA NBR Special to najszybszy sedan

Subaru postanowiło przypomnieć klientom o swoich sportowych korzeniach. Co ciekawe, wybór nie padł wcale na żaden z odcinków specjalnych. Przygotowane przez Prodrive WRX STI Type RA NBR Special zmierzyło się ze słynnym torem Nurburgring.

Subaru WRX STI Type RA NBR Special
Subaru WRX STI Type RA NBR Special Informacja prasowa (moto)

Efekty śmiało uznać można za spektakularne. Samochód ustanowił rekord okrążenia "Zielonego Piekła" dla pojazdu z nadwoziem typu sedan. Japońskie auto pokonało słynny niemiecki tor w 6 minut i 57,5 sekundy. To wynik, jakim może pochwalić się Porsche 918 Spyder!

WRX STI Type RA NBR Special nie jest samochodem seryjnym. Auto bazuje wprawdzie na modelu produkcyjnym, ale napędzane jest specjalnie przygotowanym czterocylindrowym silnikiem typu boxer o pojemności 2,0 l. Turbodoładowana jednostka generuje moc 600 KM i sprzęgana jest z wyczynową, sekwencyjna skrzynią biegów opracowaną z myślą o Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Do bicia rekordu na Nurburgring użyto tego samego egzemplarza, który można było zobaczyć na Goodwood Hill Climb.

Subaru WRX STI Type RA NBR Special Informacja prasowa (moto)

Fani marki powinni wiedzieć, że firma opracowuje właśnie drogową wersję WRX STI Type RA (Record Attempt). Wiadomo, że 500 egzemplarzy trafić ma na rynek amerykański. Samochody otrzymają m.in. zawieszenie opracowane wspólnie z firmą Bilstein i wykonaną z włókien węglowych maskę oraz tylne skrzydło. W wersji amerykańskiej pod maską znajdzie się silnik boxer o pojemności 2,5 l i mocy 310 KM. Póki co nie wiadomo, czy drogowy WRX STI Type RA trafi też na drogi Starego Kontynentu.

Subaru WRX STI Type RA NBR Special Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas