Subaru WRX - informacje i zdjęcia

Podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles debiutuje nowe wcielenie najostrzejszego Subaru - WRX.

WRX będzie oferowany wyłącznie jako sedan. Wlot powietrza na masce - obowiązkowy.
WRX będzie oferowany wyłącznie jako sedan. Wlot powietrza na masce - obowiązkowy.Subaru
Model WRX - jako odmiana Imprezy - pojawił się na rynku w 1992 roku.Subaru

Stylizacji WRX-a daleko do wyrazistego prototypu zaprezentowanego wiosną w Nowym Jorku. Mimo osobnej nazwy model jest blisko spokrewniony z Imprezą, od której różni się agresywnie stylizowanymi zderzakami, poszerzonymi błotnikami i dopasowanymi do całości lampami oraz tylnymi drzwiami. Jego dynamiczne rysy podkreślają również 17-calowe obręcze kół z ogumieniem Dunlop.

W kabinie WRX-a pojawiła się podcięta u dołu kierownica, sportowe fotele oraz nowy panel wskaźników z 3,5-calowym wyświetlaczem LCD. Na szczycie konsoli środkowej zainstalowano kolejny ekran, tym razem o przekątnej 4,3 cala, ze wskaźnikiem ciśnienia doładowania. Lista wyposażenia obejmuje również system audio firmy Harman Kardon z 9 głośnikami o łącznej mocy 440 watów.

Subaru WRX - deska rozdzielczaSubaru
WRX ma turbosprężarkę typu twin scroll (spaliny prowadzone są do turbiny dwoma kanałami).

Do napędu Subaru służy 2-litrowy, turbodoładowany bokser z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 272 KM przy 5600 obr./min i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2000-5600 obr./min. Napędza on wszystkie cztery koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej lub, na życzenie, dostępnej po raz pierwszy bezstopniowej przekładni CVT z trybem ręcznej zmiany biegów (kierowca ma wówczas do dyspozycji 6 lub 8 "wirtualnych" przełożeń). W pierwszym przypadku zastosowano stały, symetryczny napęd 4x4 z centralnym dyferencjałem ze sprzęgłem wiskotycznym i zmiennym rozdziałem siły napędowej (domyślnie 50:50). W drugim zastosowano elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe (standardowy rozdział momentu wynosi 45:55).

Północnoamerykański wariant z ręczną skrzynią rozpędza się od 0 do 97 km/h w czasie 5,4 s, a z CVT - w 5,9 s. Ten pierwszy ma zużywać 8,4 l/100 km benzyny na trasie i 11,2 l/100 km w mieście, a drugi, odpowiednio, 9,4 oraz 12,4 l/100 km.

W porównaniu do Imprezy zmodyfikowano nastawy zawieszenia i zastosowano nowy układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem oraz usztywnionym mocowaniem przekładni.

Mimo większych wymiarów nadwozia i bogatszego wyposażenia, nowy WRX z ręczną skrzynią "przytył" względem poprzednika jedynie o 26 kg.

Subaru WRX

Subaru WRX

Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru
Subaru WRX (2015)Subaru

Japończycy nie ujawnili jeszcze osiągów WRX-a ani daty jego europejskiego debiutu.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas