Stellantis nagradza pracowników. Przyznał im 2 mld euro premii

Stellantis zakończył 2022 rok z zyskami o 26 proc. wyższymi od tych za 2021 rok. Dobre wyniki spowodowały, że koncern postanowił przyznać swoim pracownikom 2 mld euro premii.

W minionym roku koncern wygenerował 16,8 mld euro zysków, a przychód netto wyniósł 179,6 mld euro. W porównaniu z wynikami za 2021 rok są to wzrosty kolejno o 26 proc. i 18 proc.

Stellantis notuje wzrosty i przyznaje premię pracownikom

Grupa w zgodzie z prowadzoną przez siebie polityką wynagrodzeń za wyniki ("pay for performance") ogłosiła, że swoim pracownikom przyzna 2 mld euro premii. Ma to stanowić wyrazy uznania za wkład, jaki wnieśli oni w osiągnięcie wyników finansowych w 2022 roku, a także w realizację celów, "zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym". Tegoroczna premia w związku z bardzo dobrymi wynikami jest o 200 mln euro wyższa niż w zeszłym roku.

Reklama

Trzeba jednak pamiętać, że rok 2022, również dla producentów samochodów, był bardzo trudny. Pandemia wciąż nie dawała o sobie zapomnieć, między innymi przez ograniczenia w łańcuchu dostaw różnego rodzaju komponentów potrzebnych do produkcji samochodów. Ponadto od roku toczy się wojna Ukrainy z Rosją. To spowodowało, że wielu producentów samochodów podobnie, jak firmy oferujące inne usługi, zdecydowało o wyjściu z Rosji. Mimo tych problemów niektórzy producenci, jak się okazuje, radzą sobie całkiem dobrze. 

Stellantis planuje zwolnienia w Bielsku-Białej

Nie wszyscy pracownicy koncernu mają jednak powody do zadowolenia. Stellantis poinformował, że zamierza zwolnić 300 pracowników ze swojego zakładu FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej zajmującego się produkcją silników spalinowych. 

Związkowcy z NSZZ Solidarność w FCA Poland podali, że władze firmy uzasadniały redukcję zatrudnienia wprowadzonymi przez Komisję Europejską regulacjami dotyczącymi emisji spalin silników i w konsekwencji spadkiem zamówień na jednostki spalinowe. To zaś sprawia, że fabryka musi zakończyć produkcję silników TwinAir oraz wstrzymać produkcję jednostek GSE i SDE. 

Związkowcy podali również, że FCA Powertrain Poland, podając informację o zamiarze zwolnienia, przedstawił również dwa inne możliwe rozwiązania: zmianę miejsca zatrudnienia (przeniesienie do fabryki Stellantisa w Tychach lub Gliwicach), albo dobrowolne odejścia. W sobotę mają rozpocząć się rozmowy pracowników z władzami zakładu.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Stellantis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy