Sprzedaż nowych aut w Polsce nadal spada

We wrześniu br. zarejestrowano w Polsce 18,7 tys. nowych aut, o 10,57 proc. mniej niż we wrześniu 2011r. - poinformował Instytut Samar, który monitoruje polski rynek motoryzacyjny.

Prezes Instytutu Samar Wojciech Drzewiecki, powiedział, że wrześniowy wynik jest jednym z najniższych od 2006 r. Zarejestrowano wówczas 16,7 tys. nowych samochodów osobowych.

Drzewiecki dodał również, że z 18,7 tys. samochodów, które sprzedano we wrześniu br. 2,5 tys. sztuk kupili dla siebie importerzy oraz właściciele salonów.
 
- To typowe "pompowanie" wyników. Po odjęciu zakupów przez pozostałe przedsiębiorstwa, prywatni użytkownicy nabyli 7,3 tys. aut. Tak słabego wyniku nie było w ostatnich 12 latach. Nawet w sierpniu 2005 roku, gdy sprzedano tylko 14 tys. aut, klienci indywidualni kupili ponad 8 tys. sztuk, czyli 58 proc. Obecnie udział firm we wrześniowych zakupach sięgnął rekordowego poziomu 61 proc. - wyjaśnił szef Samaru.

W jego ocenie liczony w porównaniu z sierpniem br. wrześniowy wzrost o 4,5 proc. nie daje podstawy do wyciągania zbyt optymistycznych wniosków. - Tradycyjnie rezultat wrześniowy jest wyższy od sierpniowego, po drugie - tegoroczny wzrost jest najniższy z obserwowanych w ostatnich latach - stwierdził Drzewiecki.

Z najnowszego raportu Samaru wynika, że sześć marek (Opel, Ford, Renault, Fiat, Citroen oraz Honda) zanotowało spadek w okresie styczeń - wrzesień bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wyniki sprzedaży pięciu marek poprawiły się o więcej niż 20 proc. (Volkswagen, Kia, Hyundai, Chevrolet i Dacia).

Kolejność na liście marek cieszących się największym powodzeniem wśród polskich klientów nie uległa zmianom w porównaniu z wynikami notowanymi w ubiegłym miesiącu. Tytuł lidera rynku niezmiennie zachowuje Skoda, drugi jest Volkswagen, a trzecia Toyota.

Od stycznia do września br. klienci kupili i zarejestrowali 25 409 aut Skód, o 8,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 12,4 proc.

Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła w tym samym okresie br. 16 860 sztuk, zanotował wzrost o 26 proc. wobec analogicznego okresu 2011 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,3 proc.

Toyota w ciągu dziewięciu miesięcy 2012 roku sprzedała 15 059 samochodów, o 8,4 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł także 7,3 proc.

Reklama

Amerykańskie koncerny skutecznie radzą sobie z kryzysem - WYNIKI SPRZEDAŻY

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama