Sposób Peugeota na kryzys? Hybrydowe superauto

Wydawać by się mogło, że w dobie kolejnej fali kryzysu ekonomicznego impreza tej rangi, co Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu zdominowana zostanie przez tanie i ekonomiczne pojazdy "dla ludu".

Peugeot onyx
Peugeot onyxInformacja prasowa (moto)

Na szczęście świat czterech kółek rządzi się często własnymi prawami, nie wszystkie pojazdy są wynikiem chłodnej kalkulacji czy zdrowego rozsądku...

Jednym z producentów, który pomimo nie najlepszej kondycji finansowej postanowił przygotować na Paris Motor Show coś "ekstra" jest występujący "na własnym podwórku" Peugeot. Gwiazdą paryskiego stoiska marki ma być koncepcyjny pojazd o nazwie onyx, którego sylwetka zdrada cechy typowe dla... supersamochodu!

Pierwsze opublikowane przez producenta zdjęcia auta sugerują, że modelowi bliżej do wyczynowych bolidów, które jeszcze do niedawna siały postrach w Le Mans 24, niż do innych, drogowych modeli francuskiej marki.

Kształty karoserii zdradzają, że auto nie boi się dużych prędkości. Potwierdzają to również pierwsze dane techniczne. Koncepcyjny onyx korzysta z hybrydowego układu napędowego. Główne źródło mocy stanowi znany m.in. z modelu RCZ turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy 1,6 l THP, który w tym przypadku rozwija moc 256 KM. Jednostka wspomagana jest również przez elektryczny silnik trakcyjny dysponujący mocą 120 KM.

Informacja prasowa (moto)

Sumaryczna moc układu napędowego przekracza więc 370 KM, które - w zależności od warunków i trybu pracy - przenoszone mogą być na wszystkie cztery koła.

Peugeot nie zdecydował się na ujawnienie pełnych danych technicznych, ale producent podkreśla, że średnie zużycie paliwa zamknąć ma się liczbą 4 litrów na 100 km.

Informacja prasowa (moto)

Trudno przypuszczać, by pojazd w takiej formie trafił do produkcji seryjnej. Wielu ekspertów dopatruje się w nim jednak zapowiedzi kolejnej generacji sportowego modelu RCZ.

Zobacz filmową zapowiedź modelu onyx:

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas