Sportowe Renault w 2016 roku
Renault oficjalnie rozstało się z brytyjskim Caterhamem i potwierdziło, że sportowy wóz zbuduje samodzielnie. Oferowany pod marką Alpine, trafi on do sprzedaży za dwa lata.
Reaktywację Alpine ogłoszono w 2012 roku. Początkowo nowe auto tej marki miało powstać we współpracy z Caterhamem, teraz jednak Francuzi zrezygnowali z tego pomysłu i projekt zamierzają rozwijać samodzielne. Dlaczego? Tego nie ujawniono. Wśród przypuszczalnych powodów wymienia się różnice w podejściu konstruktorów. Nie bez znaczenia była też porażka Caterhama w minionym sezonie F1 (0 punktów).
Nowy samochód nazywany jest "Berlinette XXI wieku" - "Berlinette" to przydomek Alpine A110, modelu znanego z wielu rajdowych sukcesów. Zarządzający rozwojem marki Bernard Ollivier zdradził, że w 90 proc. gotowe są już założenia designu, a jeszcze w tym miesiącu zakończy się projektowanie wnętrza.
Wiadomo już, że nowy model Alpine będzie wytwarzany w zakładach Renault we francuskim Dieppe. Obecnie jest tam montowane Clio RS 200 EDC.
Alpine - krótka historia
Firmę Alpine założył w latach 50. Jean Rédélé. Jego auta - budowane na bazie popularnych modeli Renault - odnosiły liczne sukcesy w sporcie motorowym. W 1971 roku model A110 triumfował w Rajdzie Monte Carlo, a dwa lata później - w rajdowych mistrzostwach świata. Za jego kierownicą w Rajdzie Polski startował Sobiesław Zasada.
W 1973 roku firma trafiła pod skrzydła francuskiego koncernu, a w 1995 roku zniknęła z rynku z powodu nikłego zainteresowania klientów. Pod marką Alpine oferowane były niszowe auta sportowe, m.in.: modele A310 oraz A610.
solo