Spala tylko 2 l/100 km

Do niedawna napęd hybrydowy stosowany był najwyżej w samochodach. Ale to się może zmienić.

Peugeot hybrid3 evolution concept
Peugeot hybrid3 evolution conceptInformacja prasowa (moto)

Peugeot zaprezentował właśnie prototyp pojazdu o nazwie hybrid3 evolution concept. Jest to trzykołowy skuter o nietypowej architekturze - dwa koła znajdują się z przodu, a jedno - z tyłu.

Pojazd ten jest pozbawioną dachu wersją hybrid3 compressor, którą pokazano na salonie paryskim w zeszłym roku.

Informacja prasowa (moto)

Hybrid3 evolution napędzany jest przez dwa silniki elektryczne, które zlokalizowano przy przednich kołach oraz silnikiem spalinowym napędzającym koło tylne. Silnik, a raczej silniczek ma zaledwie 300 ccm pojemności, ale dzięki kompresorowi dysponuje mocą 41 KM. Z kolei dwa silniki elektryczne, które czerpią energię z baterii litowo-jonowych dostarczają w sumie 6 kW (2x3 kW) mocy.

Informacja prasowa (moto)

Peugeot Hybrid3 może pracować w trzech trybach. Podczas jazdy z małymi prędkościami i hamowania pracują tylko silniki elektryczne, zasięg pojazdu w tym trybie wynosi 10 km. Z kolei w czasie jazdy ze stałymi prędkościami pracuje tylko silnik spalinowy, natomiast podczas ostrego przyspieszania lub w trudnym terenie, gdy potrzebny jest napęd wszystkich kół, pracują wszystkie trzy jednostki napędowe, a ich całkowita moc wynosi 49 KM.

Informacja prasowa (moto)

Skuter wyposażony jest oczywiście w układ start&stop. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim ma wynosić tylko 2 litry paliwa na 100 km.

Peugeot nie wspomina o możliwości wprowadzenia hybrid3 do produkcji seryjnej. Wiadomo natomiast, że pierwszym hybrydowym pojazdem tego producenta, będzie peugeot hybrid4 3008, który zadebiutować ma w 2011 roku. Ten samochód będzie napędzany silnikiem HDI (koła przednie) i silnikiem elektrycznym (koła tylne).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas