Solaris rozkwita wiosną

Realizacja nowych kontraktów eksportowych oraz 20-krotne podniesienie kapitału zakładowego - to najnowsze przedsięwzięcia producenta autobusów, firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Produkowane w Bolechowie miejskie autobusy Solaris Urbino zyskują coraz większą popularność, także poza Polską. W najbliższej przyszłości zostaną wyeksportowane do Winterthur w Szwajcarii, do Berlina oraz na Węgry i Słowację.

Trolejbusy Solaris Trolino będą jeździć w krajach nadbałtyckich: Łotwie i Estonii a także w Czechach (Ostrawa i Opawa). Wzrost zainteresowania autobusami z Bolechowa dobrze świadczy o ich jakości.

Krajowe i zagraniczne rynki zbytu zdobywa również najnowszy produkt fabryki autobus turystyczny Solaris Vacanza. W Polsce i w krajach Unii Europejskiej podpisano już prawie 30 umów na dostawy tych luksusowych autokarów turystycznych. W czerwcu pierwsze dostawy.

Solaris Bus & Coach ma jeszcze jeden powód do zadowolenia. Wypracowany zysk jest najwyższym w 6-leciu istnienia firmy. Na rok bieżący planowane jest osiągnięcie struktury sprzedaży, w której przeszło 50 % zamówień pochodzić będzie z zagranicy.

Szybki rozwój okupiony został w ciągu ostatnich lat sporymi wydatkami, jakie pochłonął proces konstrukcji nowych autobusów miejskich (Solaris Urbino) i turystycznych (Solaris Vacanza).

Z tego powodu firma zdecydowała się na 20-krotne podniesienie kapitału zakładowego. Nowe udziały objął Kredyt Bank, jeden z liderów krajowego rynku bankowości inwestycyjnej, powiązany z silnymi bankami europejskimi - belgijskim KBC i portugalskim Bunco Espirito Santo. Kredyt Bank stał się również głównym bankiem obsługującym Solaris Bus & Coach. Umowa opiewa na 5 lat, po których bolechowska spółka odkupi udziały z banku.

Dzięki tym decyzjom Solaris Bus & Coach zyskuje mocną pozycję finansową. Pozwoli ona firmie na dalszą ekspansję (1600 autobusów rocznie z czego 70 % na eksport - to planowany wynik na rok 2006), a Kredyt Bank zyskuje możliwość osiągnięcia znacznych korzyści wynikających z tej lokaty kapitału.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas