Ślicznotka alfa!

Dziś rano rozpoczął się oficjalnie tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003), a pierwszymi którzy mogą podziwiać prezentowane pojazdy są dziennikarze. Wśród nich jest również reporter INTERIA.PL, któremu w oko wpadł nowy pojazd koncepcyjny Alfy Romeo - model nazwany "8c Competizione".

Alfa Romeo "8c Competizione" (kliknij)
Alfa Romeo "8c Competizione" (kliknij)INTERIA.PL

Czerwona ślicznotka - takie miano w ustach żurnalistów pojazd zyskał niemal natychmiast - znalazła się na włoskim stoisku tuż obok nowej wersji Alfy 166, Alfy GT, modeli 156 i Sportwagon oraz GTV i Spider. TUTAJ znajdziesz galerię zdjęć innych pojazdów prezentowanych na IAA 2003 we Frankfurcie.

INTERIA.PL

Koncepcyjna Alfa Romeo "8c Competizione" powstała w centrum projektowym Style Centre. Zarówno jej nazwa jak i wygląd nawiązują do głębokiej tradycji włoskiej marki. W latach trzydziestych i czterdziestych modele "8c" - z ośmiocylindrowym silnikiem dzieła uznanego inżyniera Vittorio Jano, podbijały serca miłośników motoryzacji, a teraz wszystko wskazuje na to, że i nowa wersja tego pojazdu stanie się nie lada przebojem. Drugi człon nazwy auta jest natomiast upamiętnieniem legendarnego modelu coupe 6C 2500 Competizione, którym Fangio i Zanardi startowali w 1950 roku w słynnym wyścigu Mille Miglia.

INTERIA.PL

Prototypowy pojazd przeznaczony jest dla dwóch osób. Jego nadwozie mierzy sobie 4278 mm długości, 1900 mm szerokości, 1250 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi w nim 2595 mm. Samochód wyposażono w 20-calowe koła z oponami o wymiarach 245/40 R20 z przodu i 275/35 R20 z tyłu. Pod jego maską znalazł się 4,2-litrowy (4244 ccm) silnik V8 (o kącie 90o), dysponujący mocą 400 KM przy 7000 obr/min, współpracujący z 6-biegową przekładnią ręczną. Koncepcyjna alfa osiąga prędkość przekraczającą 300 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje jej 4,5 sekundy. Na szczęście w takich przypadkach zużycie paliwa można swobodnie przemilczeć.

TUTAJ galeria zdjęć reportera INTERIA.PL z salonu we Frankfurcie.