Skoda z VW, Dacia z Renault. FSO z Jarmarkiem Europa

Co się stanie z obiektami po Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu? Zostaną zamienione w kolejne wcielenie osławionego Jarmarku Europa? Przekształcone w osiedle modnych, superdrogich loftów? Zaanektowane przez miłośników gry w paintball? Nie wiadomo.

Duster jeszcze jako prototyp...
Duster jeszcze jako prototyp...Informacja prasowa (moto)

Smutna teraźniejszość i niepewna przyszłość warszawskiej FSO jawi się szczególnie boleśnie na tle sukcesów, które odnosi przejęta przez Volkswagena czeska Skoda i rozpoczynająca globalną karierę pod flagą Renault rumuńska Dacia.

Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)
Informacja prasowa (moto)

SUV duster był pomyślany jako pojazd tani, prosty, przeznaczony dla mniej zamożnych klientów w krajach rozwijających się. Cieszy się jednak zaskakująco dużą popularnością również w bogatej Europie Zachodniej. Jeszcze w tym miesiącu ma pojawić się też w Brazylii i Argentynie. Samochód, produkowany od niedawna w brazylijskiej fabryce Renault w Kurytybie, będzie sprzedawany z logo tego francuskiego koncernu, jako renault duster. Jest to specjalnie dostosowana do miejscowych warunków i oczekiwań odmiana europejskiej wersji dacii duster.

W Kurytybie powstają też inne modele u nas znane jako dacie: sandero i logan. Począwszy od 2013 r. moce produkcyjne tej fabryki mają wzrosnąć z 280 000 do 380 000 samochodów rocznie. Brazylia stała się dla Renault jednym z najważniejszych rynków zbytu. Obecnie drugim co do wielkości po Francji. Do końca sierpnia br. koncern Renault sprzedał tutaj prawie 115 tys. aut (o 20 proc. więcej niż w tym samym okresie 2010 r.), co dało mu ponad 5-procentowy udział w lokalnym moto-rynku. W ciągu pięciu lat ma on wzrosnąć do 8 proc.

Brazylia jest jednym z trzech priorytetowych rynków wskazanych w planie "Renault 2016 - Drive The Change". Dwa kolejne to Rosja i Indie. I właśnie Indie mają być kolejnym krajem, w którym będzie produkowany duster. Linia montażowa w fabryce w Chennai rozpocznie pracę w drugiej połowie 2012 r. W pierwszym roku ma ją opuścić co najmniej 25 tysięcy pojazdów. Niewykluczone, że część z nich trafi na rynek brytyjski.

Dacia duster

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Duster made in India, sprzedawany podobnie jak w Ameryce Południowej pod marką Renault, ma być wyposażany w silnik diesla o pojemności 1.5 litra i mocy 85 KM i produkowany zarówno w wersji z napędem na jedną oś, jak i 4x4. Ceny tego samochodu na indyjskim rynku mają zaczynać się od, w przeliczeniu, równowartości około 45 tys. zł. "Zamiast jednego volkswagena tiguana za te same pieniądze będziesz mógł sobie kupić dwa dustery" - komentują miejscowe media.

poboczem.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas