Skoda wyprodukowała 3 mln skrzyń DSG

Linię produkcyjną Skody w Vrchlabí opuściły już trzy miliony 7-biegowych dwusprzęgłowych skrzyń biegów DQ200. Czesi produkują dziennie aż 2200 automatycznych przekładni z podwójnym sprzęgłem, co podkreśla znaczenie marki w globalnej sieci produkcyjnej Grupy Volkswagen.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Skrzynia DQ200 to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań dostępnych obecnie na rynku. Każda przekładnia dostępna jest w 22 wersjach i składa się z 352 części. Jej waga wynosi 72 kg, co czyni ją o 8 kg lżejszą od poprzedniej generacji.

DSG (Direct Shift Gearbox) jest połączeniem skrzyni mechanicznej i automatycznej. Skrzynia posiada dwa sprzęgła - dla biegów nieparzystych i parzystych. Zmiana odbywa się przez przerzucenie z jednego sprzęgła na drugie i opiera się na preselekcji przełożeń. W praktyce - gdy samochód jedzie na pierwszym biegu, drugi jest już przygotowany do włączenia. Taka mechanika działania jest niezwykle płynna, eliminuje szarpnięcia i nie spowalnia samochodu, ponieważ moc silnika jest stale przenoszona na koła.

Skoda poddaje skrzynie DSG zaawansowanym testom. Oprócz 60 tysięcy godzin w komorze testowej, przekładnie sprawdzane są w prototypach, które przejeżdżają 2 miliony kilometrów w wymagających warunkach. Ponadto każde z urządzeń, zanim opuści produkcję, sprawdzane jest na specjalnym stanowisku, gdzie wystawia się je na działanie prędkości do 180 km/h.

38 proc. automatycznych 7-biegowych dwusprzęgłowych przekładni produkowanych w fabryce w Vrchlabí montowanych jest w Skodach, a pozostałe 62 proc. z nich wykorzystywane jest w innych modelach Grupy Volkswagen. Skoda Auto dostarcza ponad 50 proc. skrzyń biegów do Niemiec, do pozostałych kluczowych odbiorców należą fabryki w Indiach, Polsce, Rosji, Hiszpanii, RPA i na Węgrzech.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas