Skoda Octavia RS iV - szkice usportowionej hybrydy
Pierwsze oficjalne szkice dają pogląd na to, jak będzie prezentować się nowa Octavia RS, która po raz pierwszy dostępna będzie jako hybryda.
Mija 20 lat od premiery pierwszej Octavii RS, która napędzana była jednostką 1.8 T o mocy 180 KM. W drugiej generacji obok silnika benzynowego (2.0 TSI 200 KM) pojawił się też diesel (2.0 TDI 170 KM), a na listę opcji trafiła po raz pierwszy skrzynia automatyczna. Trzecia generacja dała możliwość wyboru "zwykłej" wersji benzynowej oraz "wzmocnionej" (220 i 230, a później 230 i 245 KM), a także napędu 4x4 do diesla.
Największą nowością w przypadku czwartej generacji Octavii RS będzie debiut hybrydowego napędu. Pod maskę trafi jednostka 1.4 TSI oraz motor elektryczny, które w sumie zapewnią 245 KM. Producent nie zdradza jeszcze szczegółów technicznych, ale możemy spodziewać się przyspieszenia do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund i deklarowanego zasięgu elektrycznego na poziomie około 50 km.
Stylistycznie Skoda Octavia RS iV nie powinna być zaskoczeniem. Auto otrzyma zmienione zderzaki z większymi wlotami powietrza w przednim oraz dwoma końcówkami wydechu (prawdopodobnie jedna będzie atrapą) oraz odblaskowym pasem na całą szerokość auta. Pojawią się tez nakładki na progi oraz niewielki spojler na klapie bagażnika (w liftbacku) lub nad tylną szybą (w kombi). Całości dopełnią felgi aluminiowe o charakterystycznym kształcie (18 lub 19 cali).
Skoda przedstawiła szkice jedynie hybrydowego RSa, ale nie ma powodu, aby sądzić, że odmiana benzynowa (245 KM) oraz wysokoprężna (200 KM) będą wyglądały inaczej.