Skoda Enyaq RS iV. Prawie 300 KM, ponad 500 km zasięgu. Przebój z Czech

Najbardziej rodzinny, elektryczny model Skody zyskał nową wersję. W gamie pojawia się odmiana RS.

Skoda Enyaq RS iV
Skoda Enyaq RS iVmateriały prasowe

Oznaczenie RS od zawsze wyróżniało najmocniejsze odmiany silnikowe modeli czeskiej marki. Jeśli widziałeś Fabię, lub Octavię z takim znaczkiem, było jasne, że to jeden z najmocniejszych i najszybszych samochodów w swoim segmencie. Skoda wciąż korzysta z tego oznaczenia, wprowadziła je też do modeli elektrycznych. Jakiś czas temu pokazała Enyaqa iV Coupe RS, teraz dołącza do niego wersja "nie-coupe".

Skoda Enyaq RS iV. Dwa silniki i napęd na cztery koła

Na każdą oś tego samochodu przypada jeden silnik elektryczny. W sumie oba generują 299 KM mocy i 460 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, by mierzący przeszło 4,6 metra SUV rozpędzał się do 100 km/h w 6,5 sekundy. Jedno ładowanie powinno wystarczyć na przejechanie do 516 km (według normy WLTP), a akumulatory o pojemności 82 kWh są w stanie obsłużyć ładowanie o mocy do 135 kW.

Cechy charakterystyczne Skody Enyaq RS iV

Czarna ramka grilla, takie same osłony lusterek zewnętrznych i tylny dyfuzor, a także napis ŠKODA i oznaczenie modelu z tyłu auta - to podstawowe znaki szczególne modelu. Czarne akcenty ma też przedni zderzak. Z tyłu RS-a najłatwiej poznać po czerwonym elemencie odblaskowym przebiegającym przez całą szerokość zderzaka. Enyaq RS iV jest standardowo wyposażony w Crystal Face - to 131 diod LED, które oświetlają pionowe żebra, a także poziomą listwę grilla.

Technicznie RS-a od zwykłych wersji Enyaqa odróżnia jeszcze obniżone o 15 mm z przodu i 10 mm z tyłu zawieszenie oraz plastikowe wstawki poprawiające aerodynamikę na 20-calowych obręczach z lekkich stopów.

Skoda Enyaq RS iV

Elektryczna Skoda Enyaq iV w wersji RS

Skoda Enyaq IV RSmateriały prasowe
Skoda Enyaq IV RSmateriały prasowe
Skoda Enyaq IV RSmateriały prasowe
Skoda Enyaq IV RSmateriały prasowe
Skoda Enyaq IV RSmateriały prasowe

Skoda Enyaq RS iV - co w kabinie

W kabinie najmocniejszy Enyaq wyróżnia się elementami wykończenia przypominającymi włókno węglowe, aluminiowymi nakładkami na pedały i przede wszystkim sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami i logo RS. Czarne siedzenia w standardowym dla serii RS wariancie Lounge są tapicerowane mikrofibrą Suedia i mają limonkową lamówkę oraz kontrastowe szwy. Akcenty w tym samym kolorze znajdują się również na podgrzewanej, wielofunkcyjnej oraz skórzanej kierownicy, z logo RS i desce rozdzielczej z lamówką Suedia.

Najmocniejsza odmiana Skody Enyaq pojawi się w polskiej ofercie jeszcze w październiku. Biorąc pod uwagę, że zwykły Enyaq w wersji Sportline, z napędem na cztery koła i największym akumulatorem kosztuje 285 tys. zł, nie zdziwimy się, jeśli za RS-a Skoda zażąda ponad 300 tys. zł.

***

Motoryzacyjne All Inclusivemateriały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas