Skandal. Nie będzie nowego mostu w Białym Dunajcu?!

W tym roku ruszy remont starego mostu w Białym Dunajcu na zakopiance. Decyzja ta nie oznacza rezygnacji z budowy nowego mostu - poinformował Piotr Popa, rzecznik resortu infrastruktury. Wiceburmistrz Zakopanego uważa, że remont starego mostu nie ma sensu.

Główna droga dojazdowa do stolicy polski Tatr. Od roku w tym miejscu ruch odbywa się wahadłowo
Główna droga dojazdowa do stolicy polski Tatr. Od roku w tym miejscu ruch odbywa się wahadłowoMichał AdamowskiReporter

Od roku ruch na przeprawie odbywa się wahadłowo.

Prace projektowe nad budową nowej przeprawy rozpoczęły się w 2008 roku, jednak z powodu protestów niektórych mieszkańców Białego Dunajca, budowa się nie rozpoczęła, mimo wyłonienia przez GDDKiA wykonawcy obiektu. Aby zablokować inwestycję jedna z rodzin z Białego Dunajca rozpoczęła budowę domu w miejscu, gdzie projektowana jest nowa przeprawa. Mieszkańcy uporczywie przeszkadzali też w pracy geodetom tyczącym nowy obiekt.

"Obecnie, m.in. w związku ze sprzeciwem lokalnej społeczności wobec budowy nowego mostu, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o wykonaniu remontu obiektu istniejącego. Prace nad nowym mostem będą miały charakter przygotowawczy" - napisał, w komunikacie przesłanym PAP, Popa.

Remont powstałego w 1937 roku mostu, który jest w złym stanie technicznym, ma objąć wszystkie jego elementy z wyjątkiem fundamentów. Całkowity koszt robót szacuje się na ok. 5 mln zł. W trakcie prowadzenia prac remontowych stary obiekt będzie wyłączony z użytkowania, a obok niego powstanie most tymczasowy - jednokierunkowy z ruchem wahadłowym.

Zdaniem wiceburmistrza Zakopanego Wojciecha Solika remont starego mostu nie ma sensu. "Przy takim zniszczeniu przeprawy w grę wchodzi jedynie całkowite rozebranie i wybudowanie nowego mostu" - ocenił. "Nie jesteśmy poinformowani o planach resortu, a zlecone nam procedury związane z wydaniem decyzji środowiskowych na budowę nowego mostu nadal toczą się w urzędzie miasta" - dodał. Przygotowywanie stosownych dokumentów jest już na ukończeniu i niedługo zostaną przesłane do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie.

Nowy dwuprzęsłowy żelbetowy most podwieszony ma być większy od starej przeprawy. Ma mieć 90 m długości i być usadowiony na 23-metrowych pylonach. Inwestycja zakłada budowę dróg dojazdowych, chodników i skrzyżowania. Całkowity koszt nowej inwestycji, wraz z wykupami nieruchomości, oszacowano na 26 mln zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas