Seat Leon ma już 20 lat
Trasa z Moskwy do Władywostoku koleją transsyberyjską liczy ponad 9000 kilometrów. To tyle samo, gdyby w linii prostej ustawić wszystkie sprzedane dotąd egzemplarze Seata Leona – od 1999 roku swoich nabywców znalazło ponad 2 miliony egzemplarzy hiszpańskiego samochodu.
Aktualna, trzecia generacja Leona, która została przedstawiona w 2012 roku, znalazła ponad milion nabywców, czyli dwa razy więcej niż pierwsza generacja (na rynku od 1999 r. z 534 797 sprzedanymi pojazdami) oraz o 1/3 więcej niż druga generacja (na rynku od 2005 roku ze sprzedażą na poziomie 675 915 samochodów).
Pierwsza generacja Leona była sprzedawana na 43 rynkach, a obecna wersja na 48. Wśród krajów, które przekonały się do tego modelu można wymienić choćby Algierię, Ukrainę i Azerbejdżan. W 2017 roku Leon ustanowił swój najdalszy punkt docelowy, gdy trafił do sprzedaży w Nowej Zelandii.
W wyniku międzynarodowego rozwoju eksport Seata wzrósł i obecnie przekłada się na ponad 80% jego produkcji - co stanowi podobny odsetek do wyników Leona. Globalizację sprzedaży potwierdzają dane liczbowe z głównych rynków firmy: w przypadku pierwszej generacji sprzedaż w Hiszpanii stanowiła 38% całkowitych wyników, a dziś wynosi jedynie 20%.
Wszystkie trzy generacje kompaktowego Seata zostały zaprojektowane, opracowane i wyprodukowane w zakładach w Martorell pod Barceloną. Projekt pierwszej wersji Leona przygotował włoski projektant Giorgetto Giugiaro, drugiej wyszedł spod ręki Walter da Silva, a za trzecią był odpowiedzialny Alejandro Mesonero-Romanos. Hiszpański projektant stworzył również czwartą generację modelu.