SCT w Warszawie będzie większa? Aktywiści chcą rozszerzenia granic

SCT w Warszawie będzie większa? Aktywiści chcą rozszerzenia granic
SCT w Warszawie będzie większa? Aktywiści chcą rozszerzenia granic Michal Zebrowski/East NewsEast News

"W Brukseli strefa jest cztery razy większa. Mamy do czego aspirować"

Wprowadzenie SCT, podobnie jak uchwał antysmogowych, powinno się odbywać w Polsce dawno temu. Jest ono przejawem odpowiedzialnego podejścia do zdrowia publicznego, a Warszawa, jako stolica, odgrywa tu szczególną rolę.
Kamila Kadzidłowska z organizacji Rodzice dla Klimatu
Największą poprawę odczujemy za 3,5 roku, kiedy wejdą przepisy, które będą mówiły, że po Warszawie będą mogły się poruszać diesle (spełniające normę) Euro 6 i samochody benzynowe Euro 4. To będzie fundamentalna zmiana emisyjności pojazdów.
powiedział Siergiej
W Brukseli strefa jest cztery razy większa, ma 161 km kw., w Londynie - 1500 km kw. Mamy więc do czego aspirować.
podkreśla Katarzyna Kalinowska

Strefa Czystego Transportu w Warszawie miała być dwa razy większa

Początkowo strefa czystego transportu w Warszawie miała być większa. Zmiany wprowadzono po sprzeciwie mieszkańców
Początkowo strefa czystego transportu w Warszawie miała być większa. Zmiany wprowadzono po sprzeciwie mieszkańców .
  • pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 3 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2000 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 26 lat)
  • pojazd z silnikiem Diesla (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2009 r. (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 17 lat).
Fabryka samochodów w Tychach. Dyrektor Tomasz Gębka zdradza, jaka przyszłość czeka zakład i jak import aut z Chin wpłynie na przemysł motoryzacyjny w EuropieINTERIA.PL