Salon Paryż 2014 - Fordy C-Max i Grand C-Max po liftingu
Obok nowego S-Maxa podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Paryżu zadebiutują odświeżone Fordy C-Max i Grand C-Max.
Ford C-Max po liftingu
Ford C-Max po liftingu
Obie wersje otrzymały przedni pas z osłoną chłodnicy nawiązującą kształtem do najnowszych modeli Forda (i przez wielu utożsamianą ze stylizacją Aston Martinów) oraz przednie lampy ze zintegrowanymi, LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Na nowo wyprofilowano też tylną klapę i wprowadzono nowe odcienie lakieru oraz wzory obręczy.
Podobnie jak Focus po liftingu, C-Max otrzymał uproszczoną konsolę środkową z mniejszą liczbą przycisków i 8-calowym, dotykowym ekranem systemu multimedialnego SYNC 2 z możliwością sterowania głosem. Ford podkreśla, że do wykończenia kabiny zastosowano wyższej jakości tworzywa, poprawiono też wyciszenie. Lista opcji wzbogaciła się m.in. o system MyKey, pozwalający zakodować w kluczyku ograniczenia niektórych funkcji (np. przy pożyczaniu auta dziecku), adaptacyjne reflektory biksenonowe, podgrzewaną kierownicę czy asystenta parkowania.
W gamie jednostek napędowych pojawił się nowy turbodiesel TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM, który zastąpił dotychczasowy wariant 1.6 TDCi (115 KM). Klienci mają też do wyboru zmodyfikowany, 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocach 140 KM lub 163 KM oraz dwa benzynowe, turbodoładowane motory EcoBoost w czterech wersjach mocy: 1-litrowy (100 i 125 KM) oraz 1,5-litrowy (150 i 180 KM). Wszystkie jednostki mają być oszczędniejsze od montowanych poprzednio.
Odświeżony Ford C-Max pojawi się w polskich salonach w II kwartale przyszłego roku.
msob