Salon Genewa 2014 - Nissan Juke po liftingu
Bez ryzyka - zmodernizowany Juke niewiele różni się z wyglądu od popularnego poprzednika. Największa nowość czeka pod maską - to 1,2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który zajmie miejsce wolnossącej jednostki i pojemności 1,6 litra.
Projektanci Nissana postanowili nie zmieniać odważnej stylizacji Juke'a, która bez wątpienia przyczyniła się do jego poularności (ponad 350 tys. egzemplarzy sprzedanych od 2010 roku). Wprawne oko dostrzeże nowe klosze głównych lamp z diodowymi światłami do jazdy dziennej i inaczej ukształtowany dół zderzaka. W obudowach lusterek bocznych zamontowano diodowe kierunkowskazy, a w wersjach wyposażonych w system Around View Monitor - także kamery. Z tyłu pojawiły się subtelnie zmienione klosze lamp w kształcie bumerangu z diodowym konturem.
Juke dostępny jest w trzech nowych odcieniach: słonecznym żółtym (metalizowanym), atramentowym niebieskim (metalizowanym) i czerwonym (niemetalizowanym), a także z nowymi wzorami obręczy o średnicy od 16 do 18 cali. Na życzenie dostępne są pakiety ozdobne felg, klamek, lusterek i progów w kontrastowych kolorach.
Nissan Juke po liftingu
Nissan Juke po liftingu (więcej informacji)
Lista opcji Juke'a wzbogaciła się m.in. o wspomniany system AVM, na podstawie obrazów z czterech kamer generujący widok auta z lotu ptaka i ułatwiający parkowanie, oraz znane z nowego Note'a układy aktywnego bezpieczeństwa: ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, o pojeździe w martwym polu oraz wykrywanie poruszających się obiektów.
Największa nowość to turbodoładowana jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która zajmie miejsce 117-konnego, wolnossącego silnika 1.6. Współpracuje ona z systemem start-stop i według Nissana zużywa średnio 5,5 l/100 km.
Przy okazji zmodernizowano również mocniejszą jednostkę bezynową 1.6 DIG-T o mocy 190 KM - na potrzeby normy Euro 6 podwyższono stopień sprężania (10,5:1 zamiast 9,5:1) i wprowadzono chłodzony EGR. Nissan obiecuje, że silnik legitymuje się wyższą dawką momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów.
Juke 1.6 DIG-T 4WD jest dostępny zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i ze skrzynią bezstopniową Xtronic nowej generacji.
msob