Salon Genewa 2013 - Citroen C3 po faceliftingu
W cztery lata po debiucie Citroen C3 doczekał się kuracji odmładzającej.
Citroen C3 jeden z najbardziej kompaktowych modeli w segmencie - mierzy 394 cm długości (u większości konkurentów wynosi ona ok. 400 cm). Po zmianach najbardziej w oczy rzucają się LED-owe światła do jazdy dziennej w przednim zderzaku, nowa osłona chłodnicy, odświeżony układ tylnych lamp oraz dodatkowe wzory obręczy z lekkich stopów.
W kabinie - więcej miękkich w dotyku okładzin i dodatkowe wzory tapicerki do wyboru. W opcji C3 po faceliftingu oferuje także kamerę cofania.
Najwięcej dzieje się jednak pod maską, gdzie trafią trzycylindrowe silniki, które debiutowały w Peugeocie 208. Słabsza z nich, o pojemności 1 litra, osiąga moc 68 KM przy 6000 obr./min i 95 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3000 obr./min. Zasilana nim C-trójka zużywa średnio 4,3 l/100 km.
Mocniejsza jednostka z pojemności 1,2 litra generuje 82 KM przy 5750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2750 obr./min. C3 1.2 VTi 82 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 12,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 174 km/h. Według Citroena średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km.
Wraz z premierą nowych trzycylindrowych odmian z oferty znikną jednostki benzynowe 1.4 (75 KM) oraz 1.4 VTi (95 KM). Nie zabraknie w niej natomiast 120-konnego silnika benzynowego VTi oraz turbodiesli: 1.4 (70 KM) i 1.6 (90 lub 115 KM).
Citroen C3 po faceliftingu
Citroen C3 po faceliftingu
msob