Rynek się załamał. 13 tys. osób trafi na bruk!

Pogarsza się sytuacja rosyjskiego giganta motoryzacyjnego - AutoVAZ. Dyrekcja fabryki Łady w Togliatti rozważa drastyczną redukcję zatrudnienia. Na bruk trafić może nawet 13 tys. osób!

Pogarsza się sytuacja rosyjskiego giganta motoryzacyjnego - AutoVAZ. Dyrekcja fabryki Łady w Togliatti rozważa drastyczną redukcję zatrudnienia. Na bruk trafić może nawet 13 tys. osób!

W początku roku pierwszy pochodzący spoza Rosji szef AutoVAZ - Szwed Bo Andersson - zapowiedział, że w związku z załamaniem się sprzedaży Łady na rosyjskim rynku pracę w zakładach w Togliatti straci około 7,5 tys. robotników. Pierwszy kwartał roku 2014 nie przyniósł jednak oczekiwanej poprawy. Przeciwnie - do końca kwietnia sprzedaż Łady w Rosji zamknęła się liczbą 128 633 pojazdów. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza to spadek zamówień aż o 15 proc.

Pogarszająca się sytuacja zmusza władze fabryki do podjęcia drastycznych kroków. Przedstawiciele AutoVAZ potwierdzili, że planowana redukcja etatów wynieść może nawet 13 tys. miejsc pracy. 

Reklama

Przypominamy, że pakiet kontrolny udziałów w AutoVAZ należy do japońsko-francuskiego konsorcjum Nissan-Renault. Na koniec ubiegłego roku Łada zanotowała stratę w wysokości 196 mln dolarów - sprzedaż pojazdów tej marki spadła o 19 proc. Dla porównania, rok 2012 zamknięto zyskiem wynoszącym 211 mln dolarów.

Obecnie zakłady w Togliatti zatrudniają niemal 66 tys.(!) osób. Pod koniec bieżącego roku poziom zatrudnienia wynosić ma około 53 tys. osób.

By zachęcić Rosjan do kupowania pojazdów Łady w 2012 uruchomiono w Togliatti montaż nowej Łady Largus, czyli lokalnej wariacji na temat Dacii Logan w wersji MCV. Obecnie, jednym z pomysłów na ożywienie sprzedaży jest wprowadzenie na rynek nowego auta z nadwoziem SUV korzystającego z rozwiązań technicznych Dacii Duster.

foto:

Laski Diffusion/EN

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama