RPO interweniuje w sprawie strefy Warszawie. Kierowcy będą mieć problem

RPO interweniuje w sprawie warszawskiej strefy czystego transportu. Wymogi stawiane kierowcom sprzeczne z konstytucją?
RPO interweniuje w sprawie warszawskiej strefy czystego transportu. Wymogi stawiane kierowcom sprzeczne z konstytucją?Beata ZawrzelReporter

RPO interweniuje w sprawie warszawskiej SCT. Ma poważne wątpliwości

Z załącznika wynika, że pojazdy z silnikami benzynowymi mogą być wyposażone w silniki spełniające niższe unijne normy w zakresie emisji szkodliwych substancji w stosunku do pojazdów z silnikami Diesla.
zauważa przedstawiciel RPO

Starsze benzyny też nie wjadą do centrum?

Wydaje się, że zróżnicowanie to nie ma racjonalnych podstaw. Rodzi też obawy, czy spełnia standardy konstytucyjne, które gwarantują obywatelom prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
czytamy w dokumencie
Jednak z zakazu wjazdu do strefy czystego transportu wyłączono jedynie pojazdy wyposażone w silnik wysokoprężny, który spełnia normę Euro 4 (maksymalna emisja tlenków azotu na poziomie 0,25 g).
czytamy w korespondencji do Urzędu Miasta Warszawy

Zastrzeżenia RPO do strefy czystego transportu w Warszawie

Trudno natomiast znaleźć współzależność pomiędzy rozliczaniem podatku dochodowego w Warszawie, a uprawnieniem do wjazdu autem niespełniającym norm emisji spalin do strefy czystego transportu, która z założenia jest obszarem dla pojazdów o zmniejszonej emisyjności zanieczyszczeń
- czytamy w dokumencie

Zobacz również:

    Warszawska strefa czystego transportu pod znakiem zapytania?

    Dziewczyna wbiegła pod samochódPolicja