Rosjanom pozostały tylko auta rosyjskie i chińskie. Innych już nie kupią

W Rosji nie ma już możliwości zakupu nowego samochodu marek zachodnich, koreańskich czy japońskich. Rynek rosyjski opiera się wyłącznie na markach chińskich i rosyjskich. Te ostatnie działają również głównie dzięki wsparciu Chińczyków.

Na rosyjskim rynku pozostaje już tylko 14 marek samochodów, z czego 10 to firmy chińskie - podała rosyjska sekcja BBC. Na początku roku było ich 60. Reszta opuściła Rosję wskutek sankcji nałożonych na ten kraj z powodu agresji zbrojnej na Ukrainę.

Rosyjski rynek skurczył się o 61 proc.

Sprzedaż nowych samochodów w Rosji spadła rok do roku o 61 proc - zaznaczyła BBC. 78 proc. sprzedaży stanowią samochody chińskiej produkcji.

Chiny nie tylko eksportują samochody do Rosji, ale również uruchamiają tam produkcję, a także nawiązują współpracę przy produkcji samochodów pod rosyjskim markami. Jeszcze w tym roku z dawnej fabryki Renault w Moskwie mają wyjechać pierwsze egzemplarze samochodów marki Moskwicz. Model o nazwie 3 będzie kopią chińskiego  JAC JS4.

Z Rosji wycofało się już ponad 400 światowych koncernów

Łącznie już ponad 400 światowych firm wycofało się z Rosji od czasu rozpoczęcia przez nią wojny, pozostawiając po sobie aktywa warte miliardy dolarów. Najtrudniej z rosyjskiego rynku było wycofać się Renault. Francuzi nie tylko mieli własną fabrykę w Moskwie, ale również byli większościowym udziałowcem AwtoWAZ, czyli producenta Łady.

Reklama

Chińczycy pomagają produkować Moskwicza i... Izerę

Montowane na Białorusi oraz produkowane w Chinach samochody w Rosji sprzedaje m.in. Geely, czyli ten sam koncern, który... ma dostarczać platformę dla polskiego, narodowego samochodu Izera.


***

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Izera | Geely | Rosja | Moskwicz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy