Roewe Vision R - chiński projekt z brytyjskim akcentem
Firma Roewe znana jest głównie fanom brytyjskiej motoryzacji. W 2006 roku należący do chińskiego koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) producent odkupił od upadającego Rovera prawa do starych modeli brytyjskiej marki.
Warto przypomnieć, że nawiązująca do Rovera nazwa nie jest przypadkowa. Oprócz dokumentacji technicznej SAIC chciało też kupić prawa do marki Rover. Taką transakcją nie był jednak zainteresowany ich właściciel - BMW.
Już w listopadzie 2006 roku Chińczycy zaprezentowali model Roewe 750 bazujący na produkowanym w latach 2003-2005 Roverze 75. Pierwszym modelem "własnej konstrukcji" był Roewe 550 produkowany w Chinach od 2008 roku. W rzeczywistości był to jednak rozpoczęty jeszcze przez Rovera, dokończony przez Chińczyków, projekt nowego auta pozycjonowanego pomiędzy modelami serii 40 i 70.
Chociaż z planów ekspansji na rynek europejski nic nie wyszło, Chińczycy nie składają broni. Na trwającym właśnie Guangzhou Motor Show Roewe zaprezentowało koncepcyjny model o nazwie Vision R. Samochód to reprezentant coraz modniejszego gatunku "czterodrzwiowych coupe". Elegancji dodają mu długa maska i płynnie przechodzący w reflektory, chromowany, grill.
O tym, że mamy do czynienia z pojazdem koncepcyjnym świadczą niezbyt funkcjonalne lusterka czy klamki.
Dbałość o szczegóły sugeruje jednak, że samochód jest bliski modelowi produkcyjnemu. Chińskie media informują, że ostateczna wersja będzie technicznym bliźniakiem nowego Buicka LaCrosse, którego podziwiać można było w zeszłym tygodniu w Los Angeles.
Roewe już dziś produkuje model 950 będący odpowiednikiem obecnego LaCrosse. Chińskie SAIC od dłuższego czasu ściśle współpracuje bowiem z właścicielem Buicka - koncernem General Motors.