Renegade - Jeep miniaturka
Wygląda na to, że nowy Cherokee to dopiero początek rewolucji stylistycznej w Jeepie. Nowy miejski SUV - Renegade - wygląda równie odważnie, co większy brat.
Jeep Renegade dzieli konstrukcję z nowym crossoverem Fiata - 500X, który zadebiutuje w najbliższych miesiącach. Jego pudełkowate nadwozie przypomina nieco Suzuki Samuraia. W kabinie nie brakuje akcentów nawiązujących do bogatej historii Jeepa. Naczelne miejsce na konsoli środkowej zajmuje ekran systemu multimedialnego o przekątnej 5 lub 6,5 cala. W opcji - odsuwany lub zdejmowany dach oraz szereg dodatków personalizacyjnych firmowanych przez Mopar.
Zależnie od rynku, model będzie oferowany aż w 16 wersjach napędowych. Do wyboru będą cztery jednostki benzynowe MultiAir, dwa diesle MultiJet II oraz silnik przystosowany do zasilania paliwem alternatywnym. W palecie przekładni pojawią się dwie skrzynie ręczne, zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa DDCT i - po raz pierwszy w aucie tej klasy - automatyczna skrzynię o 9 przełożeniach, która będzie współpracować z jednostką 2.0 Multijet II lub 2.4 MultiAir.
Zawieszenie Jeepa wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. W ofercie będą dostępne dwa typy napędu 4x4: dołączany oraz Jeep Active Drive Low z funkcją blokady i reduktorem. Wszystkie odmiany zostaną wyposażone w system Jeep Select Terrain, który pozwala wybrać tryb napędu optymalny dla takich nawierzchni jak śnieg czy błoto. Najbardziej terenowa - Trailhawk - otrzyma wspomniany napęd Jeep Active Drive Low, podwyższony o 2 cm prześwit i osłony podwozia. W efekcie ma legitymować się korzystnymi walorami off-roadowymi (głębokość brodzenia 48 cm, kąt natarcia 30,5 st. i zejścia 34,3 st.).
Renegade otrzymał komplet hamulców tarczowych i elektromechaniczne wspomaganie. Model będzie wytwarzany w fabryce Fiata we włoskim Malfi.
msob
Jeep Grand Cherokee SRT8 - TEST