Renault Scenic XMOD od 78 500 zł
Do salonów Renault wjeżdża odświeżony Scenic w "uterenowionej" wersji XMOD. Podstawowa odmiana Expression z benzynowym silnikiem 1.2 TCe o mocy 115 KM kosztuje 78 500 zł.
To nie pierwszy taki Scenic w historii Renault - poprzednie generacje modelu również oferowane były z dodatkami wzorowanymi na autach terenowych (Scenic I RX4 oraz Scenic II Conquest). Wyróżnikiem odmiany XMOD są nielakierowane osłony zderzaków i progów, felgi o nowym wzorze, srebrne relingi dachowe i LED-owe światła do jazdy dziennej. Auto ma również wyższy prześwit.
Model oferowany jest z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TCe w dwóch wersjach mocy (115 i 130 KM) lub z jednym z dwóch turbodiesli (1.5 110 KM oraz 1.6 130 KM). Wszystkie jednostki współpracują standardowo z 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi. Dla 110-konnego turbodiesla dostępna jest także zautomatyzowana przekładnia dwusprzęgłowa EDC, wymagająca 6000 zł dopłaty.
Sprawność Scenica XMOD na leśnych duktach zwiększa układ Extended Grip (niedostępny dla silnika 1.5 dCi). Za pośrednictwem pokrętła na tunelu środkowym kierowca może dostosować ustawienia systemu kontroli trakcji i przepustnicy do rodzaju nawierzchni. Po przekroczeniu prędkości 40 km/h Grip Xtend samoczynnie przełącza się na tryb drogowy.
Scenic XMOD występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Tańsza Expression ma na pokładzie m.in.: 6 poduszek powietrznych, układ stabilizacji toru jazdy (ESC), układ Extended Grip, komputer pokładowy, automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby. Nabywcy odmiany Bose otrzymują dodatkowo m.in. czujniki cofania, kartę Hands Free, 17-calowe alufelgi, skórzane dodatki we wnętrzu, stoliki w oparciach foteli i nagłośnienie Bose. Układ Extended Grip wymaga jednak 600 zł dopłaty.
Zależnie od wersji, wariant XMOD jest o 2000-4200 zł droższy od "zwykłego" Scenica. Warto zaznaczyć, że model jest obecnie objęty rabatem w wysokości 5 tys. zł.
msob