Renault rozstaje się z Caterhamem

Francuzi mieli wspólnie z brytyjskim Caterhamem ożywić markę Alpine. Współpraca obu firm dobiegła końca, zanim na dobre zdążyła się rozkręcić.

Koncepcyjne Renault Alpine A110-50 z 2012 roku
Koncepcyjne Renault Alpine A110-50 z 2012 rokuRenault

Powołana w 2012 roku spółka joint venture Renault i Caterhama miała zbudować nowy samochód sportowy pod marką Alpine, korzystając z doświadczenia brytyjskich inżynierów.

Teraz ogłoszono, że obie firmy kończą współpracę - najpewniej z powodu różnic w podejściu konstruktorów. Nie bez znaczenia była też porażka Caterhama w minionym sezonie F1 (0 punktów).

Francuzi podkreślają, że wciąż zamierzają stworzyć nowe auto Alpine - prawdopodobnie sportowego roadstera. Jego premiera może nastąpić za 2-3 lata, a produkcją zajmą się zakłady Renault we francuskim Dieppe. Obecnie jest tam montowane Clio RS 200 EDC.

Alpine - krótka historia

Firmę Alpine założył w latach 50. Jean Rédélé. Jego auta - budowane na bazie popularnych modeli Renault - odnosiły liczne sukcesy w sporcie motorowym. W 1971 roku model A110 triumfował w Rajdzie Monte Carlo, a dwa lata później - w rajdowych mistrzostwach świata. Za jego kierownicą w Rajdzie Polski startował Sobiesław Zasada.

W 1973 roku firma trafiła pod skrzydła francuskiego koncernu, a w 1995 roku zniknęła z rynku z powodu nikłego zainteresowania klientów. W tym czasie pod marką Alpine oferowane były niszowe auta sportowe, m.in.: modele A310 oraz A610.

Alpine A610 (1991-1995)Renault

msob, źródło: Automotive News

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas