Renault Megane RS zaprezentowane

Najnowsza odsłona francuskiego, kompaktowego hot hatcha pojawi się na rynku w połowie przyszłego roku.

Renault Megane RS
Renault Megane RSRenault

Renault Megane RS debiutuje jako pięciodrzwiowy hatchback - obecna generacja nie przewiduje bowiem odmiany trzydrzwiowej. Mimo tego, trudno autu zarzucić mało agresywny wygląd - otrzymało zmienione zderzaki, siatkowany grill, a także charakterystyczne, potrójne światła przeciwmgielne. Z tyłu znajdziemy wydatny dyfuzor oraz, tradycyjną już, centralną końcówkę wydechu. Standardowe alufelgi mają 18 cali średnicy, ale w opcji znajdą się o rozmiar większe.

Renault Megane RS 2017

Renault Megane RSRenault
Renault Megane RSRenault
Renault Megane RSRenault
Renault Megane RSRenault
Renault Megane RSRenault
Renault Megane RSRenault
Renault Megane RSRenault

We wnętrzu znajdziemy sportową kierownicę z grubym wieńcem, wykończoną skórą i alcantarą oraz z czerwonymi przeszyciami. Znajdziemy je także na kubełkowych fotelach i dźwigni zmiany biegów.

Spore zaskoczenie czeka nas pod maską - Renault rezygnuje z 2-litrowego, doładowanego silnika, na rzecz nowej, 1,8-litrowej, która zadebiutowała w Alpine A110. W Megane RS ma ona wyższą moc i oferuje 280 KM oraz 390 Nm (w zakresie 2400-5000 obr./min). Wiemy też już, że producent zaoferuje odmianę RS Trophy, rozwijającą 300 KM i 400 Nm, wyposażoną w tarcze hamulcowe o większej średnicy (355 mm) sygnowane logo Brembo. Tradycyjnie też będziemy mieli wybór między zwykłym zawieszeniem oraz utwardzonym Cup. W przypadku tego drugiego, otrzymamy również mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.

Renault Megane RSRenault

Nowością w modelu będzie natomiast opcja zamówienia dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów, mającej, podobnie jak "manual" sześć przełożeń. Standardowo otrzymamy natomiast system 4Control, czyli skrętne tylne koła, poprawiające zwrotność i prowadzenie auta.

Renault Megane RSRenault

Francuzi nie zdradzili natomiast szczegółowych danych technicznych nowego Megane RS. Powinno ono przebić poprzednika, który z 265-konnym silnikiem rozpędzał się do 100 km/h w 6 s.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas