Renault Megane RS Trophy-R - rekordowo szybkie

Renault ponownie podjęło wyzwanie stworzenia najszybszego, przednionapędowego samochodu, który pokonał Nurburgring. I ponownie im się to udało, dzięki specjalnie przygotowanej odmianie Magane'a RS.

Renault Megane RS Trophy-R
Renault Megane RS Trophy-RRenault

Francuzi od lat rywalizują z Japończykami (Honda Civic Type R) oraz Hiszpanami (Seat Leon Cupra) o tytuł najszybszego przednionapędowego samochodu na Nurburgringu. Niedawno wrócił on do Renault za sprawą Megane'a RS Trophy-R, które wykręciło czas 7:40:100 na tym mierzącym 20,6 km torze.

Renault Megane RS Trophy-R

Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault
Renault Megane RS Trophy-RRenault

Specjalna wersja francuskiego hot hatcha napędzana jest niezmienionym silnikiem 1.8 TCe, rozwijającym 300 KM, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 5,4 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h. Inżynierowie najwyraźniej uznali, że większa moc nie jest potrzebna i skupili się na obniżeniu masy własnej samochodu.

Dieta objęła między innymi felgi i maskę wykonane z włókna węglowego, tytanowy wydech (Aprapovica), lżejszą tylną oś oraz wymontowano z niego tylną kanapę. Skupiono się też na takich detalach jak brak tylnej wycieraczki, brak możliwości otworzenia tylnych szyb, a także na systemie multimedialnym. Potencjalny klient musi się zadowolić takim z 7-calowym ekranem - topowy system z wyświetlaczem 8,7 cala waży o 250 g więcej, więc "niepotrzebnie podbijałby masę auta". W sumie Megane RS Trophy-R waży 1306 kg, czyli o 130 kg mniej, niż zwykły RS.

Renault Megane RS Trophy-RRenault

Sporo uwagi poświęcono również aerodynamice. Zastosowano tu nowy przedni zderzak, duży dyfuzor (z włókna węglowego), a w zderzaku zamiast charakterystycznych świateł, pojawiły się dodatkowe wloty powietrza. Zadbano także o odpowiednie chłodzenie hamulców Brembo (opcjonalnie dostępne ceramiczne przednie tarcze). Auto otrzymało też amortyzatory Ohlins oraz kubełkowe fotele Sabelt z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Renault planuje stworzyć tylko 500 egzemplarzy Megane'a RS Trophy-R. Ceny będą się rozpoczynać od 55 tys. euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas